Tata Consultancy Services utsett till en Top Employer i Sverige för 2022

Tata Consultancy Services utsett till en Top Employer i Sverige för 2022

Tata Consultancy Services (TCS) Sverige erhåller den prestigefyllda utmärkelsen Top Employer för nionde året i rad. Utmärkelsen, som delas ut av Top Employers Institute, uppmärksammar återigen TCS välkomnande kultur, dess fortsatta investeringar i initiativ som främjar medarbetarnas välbefinnande, så väl som den personliga och professionella utvecklingen av bolaget och de anställda.

Top Employers Institute-programmet certifierar organisationer baserat på resultaten av deras HR Best Practices Survey. Den här undersökningen täcker sex olika HR-områden bestående av 20 ämnen såsom People Strategy, Work Environment, Talent Acquisition, Learning, Well-being och Diversity & Inclusion och många fler.

TCS har framgångsrikt stöttat sina anställda under hela året med fokus på att implementera nya utbildnings- och lärandeinitiativ, utöka arbetet för mångfald och inkludering samt agera efter åtaganden mot hållbarhet. Exempel på detta från det senaste året är att TCS lanserat ett innovationslabb för kvinnor i Riyadh, bidragit till KSA Vision 2030 samt lanserat European Sustainathon, en europeisk problemlösningstävling som inspirerar unga att utvecklas och genomföra innovativa idéer som hjälper organisationer att övervinna kritiska hållbarhetsutmaningar med hjälp av avancerad digital teknik. TCS främjade också daglig fysisk träning, delade näringsråd och tips om hur man hanterar stress eller ångest för att säkerställa anställdas välbefinnande under den pågående pandemin. HR-ledningen har prioriterat kommunikation, flexibilitet och samarbete som grundpelare i denna process.

- Precis som under 2020 blev 2021 minst sagt prövande för både individer och företag världen över. Trots omständigheterna fortsatte TCS medarbetare sitt fina arbete med att leverera mycket goda resultat för våra kunder, något vi självklart är otroligt stolta över. Som företag fortsätter vi att lägga stor vikt vid att möjliggöra ett mer flexibelt arbetsliv för våra medarbetare. Vår vision om att endast 25% av arbetsstyrkan kommer behöva befinna sig på kontoret till år 2025 uppnåddes redan under första året av pandemin och det kommer vara fortsatt grundläggande för vårt fortsatta arbete, säger Avinash Limaye, Regionchef för TCS i Norden.

- För att reflektera över det krävande året som, precis som året innan det, har påverkat organisationer över hela världen, har våra globala Top Employers fortsatt att prioritera att gå bortom att upprätthålla sin utmärkta personalpraxis på arbetsplatsen. Som en global topparbetsgivare har TCS bevisat sitt orubbliga engagemang för sina anställda på en internationell nivå som sträcker sig över många länder. De gör sällskap med en liten grupp företag som har uppnått en global certifiering genom Top Employers Program. Vi är glada över att fira och applådera dem för deras prestation 2022, sade David Plink, vd, Top Employers Institute.

Programmet har certifierat och erkänt mer än 1857 bästa arbetsgivare i 123 länder/regioner på fem kontinenter.

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 50 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster- och lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har närmare 560 000 högutbildade konsulter i 46 länder. Bolaget omsatte 22,2 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2021 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden

TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste tolv åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till Europas ”Top Employer” två år i rad.

Besök www.tcs.com för mer information och följ nyheter om TCS på @TCS

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm