Under Järvaveckan får ni möjlighet att träffa Taxi Stockholms rekryteringsansvariga

Taxi Stockholm rekryterar nya förare under Järvaveckan

Under Järvaveckan är Taxi Stockholm närvarande mellan den 31 maj –1 juni med personal från Taxi Stockholm, Taxi Stockholm Sirius och rekryteringsansvariga. Tanken med närvaron är att rekrytera in fler taxichaufförer.

Efter pandemin har efterfrågan av taxikörningar ökat markant, vilket gör att Taxi Stockholm behöver rekrytera in fler taxiförare till bolaget. Under Järvaveckan kommer därför Taxi Stockholm att anordna en speeddejting för arbetssökande med sina rekryteringsansvariga och finnas till hands för generella frågor om bolaget, dess arbetsvillkor och förmåner.

– Vi har många anställda på Taxi Stockholm som kommer från Järvaområdet, därför ser vi en möjlighet att hitta fler personer här som vill arbeta för oss. Vi har inte deltagit i Järvaveckan tidigare, men gjort liknande aktiviteter som har genererat i många lyckade rekryteringar. Därför hoppas vi på många bra matchningar även under det här eventet, säger Ilia Brännström, rekryteringsansvarig på Taxi Stockholm.

Taxi Stockholms monter under Järvaveckan
Speeddejtingen sker i Taxi Stockholms monter

Speeddejtingen sker i Taxi Stockholms monter och sker i form av en snabb intervju där de rekryteringsansvariga ser över om den arbetssökande uppfyller Taxi Stockholms kravprofil. Uppfylls kraven och en matchning sker bokas det in en längre intervju på Taxi Stockholms kontor.

– Det är verkligen jättekul som utställare att få träffa så många potentiella kollegor. Det är en fantastisk möjlighet att nätverka och skapa meningsfulla kontakter inom branschen, menar Elie Nakhoul, Evenemangsansvarig på Taxi Stockholm.

Järvaveckan äger rum på Spånga IP i Stockholm mellan den 31 maj–3 juni 2023.

För att bli en förare hos Taxi Stockholm behöver följande kravprofil uppfyllas:

- Krav på taxiförarlegitimation

- Gilltigt svenskt körkort

- Minst 3 månaders erfarenhet av yrket

- Behärska svenska i tal och skrift

- Behärska engelska i tal

- Lokalkännedom i Stockholm