Samtalet med Christofer Fjellner pågick under 45 minuter tillsammans med fyra representanter från Taxi Stockholm.

Oppositionsborgarrådet Christofer Fjellner besöker Taxi Stockholm

Oppositionsborgarrådet Christofer Fjellner (M) besökte Taxi Stockholm för att diskutera taxiförares behov gällande stockholmstrafiken. Mötet fokuserade på att analysera befintliga utmaningar och utforska möjliga trafiklösningar för att förbättra transporttjänsterna i Stockholms stad.

– Det var ett givande samtal. Christofer Fjellner lyssnade in våra behov där vi bland annat pratade om miljözon 3 – en reglering som kommer att påverka våra vanliga körningar men även skolskjutsen som det ser ut just nu. Det är något vi bör se över för en ökad mobilitet och en mer hållbar stad för alla våra invånare, menar Lars-Göran Göransson, Styrelseledamot på Taxi Stockholm.

Utöver miljözon 3 diskuterades även utmaningarna gällande tillgänglighet och framkomlighet för taxiförare.

– Idag måste politikerna fatta ett tilläggsbeslut om taxibilar ska få köra i vissa kollektivkörfält. Vi tror att det hade blivit bättre för vår framkomlighet om man kunde vända på processen. Det vill säga att politikerna tar ett tilläggsbeslut om de anser att taxi inte ska köra i vissa kollektivkörfält, fortsätter Lars-Göran Göransson.

Inför fortsatt samarbete, har Taxi Stockholm fått i uppdrag att samla in fler åsikter, tankar och behov som finns hos dagens taxiförare.

– Få har bättre koll på Stockholmstrafiken än stadens taxichaufförer. Därför strävar jag efter ha en löpande dialog med Taxi Stockholm om hur vi kan få trafiken i Stockholm att flyta bättre, bli säkrare och mer hållbar. Jag fick många och konkreta förslag från förarna som jag tar med mig rakt in i Stadshuset, säger Christofer Fjellner, Oppositionsborgarråd.