Under den tid som Pernilla har agerat som tillförordnad VD har det skett mycket positiva förändringar. Hon har en stark framåtanda samtidigt som hon har en förståelse för helheten och komplexiteten inom taxibranschen.

Taxi Stockholm välkomnar Pernilla Samuelsson som VD

Taxi Stockholm är stolta över att kunna presentera Pernilla Samuelsson som företagets nya VD och koncernchef. Pernilla har en gedigen bakgrund inom taxibranschen som både VD och i olika chefspositioner.

Pernilla rekryterades 2019 och har sedan dess visat stor lojalitet och styrka. Hennes beslutsamhet och förmåga att leda förändringar har varit avgörande under pandemin.

Pernilla har tidigare under sin karriär varit VD för TOPCAB och Sverige Taxi, samt Regionchef för Flygtaxi. Hon sitter som styrelseledamot i Biltrafikens Arbetsgivareförbund och har under de sista 7 åren suttit som styrelseledamot i Svenska Taxiförbundet.

Under Pernillas ledning kommer Taxi Stockholm att fortsätta fokusera på att modernisera och effektivisera verksamheten. Fokus kommer att vara i vårt kvalitetsarbete inom branschen, arbeta för att vi skall konkurrera på lika villkor och att branschen måste kontrolleras på bättre sätt.

– Jag är otroligt hedrad över att ha fått denna möjlighet att leda Taxi Stockholm. Jag ser fram emot att fortsätta, tillsammans med alla 3800 fantastiska kollegor, förbättra våra tjänster och uppfylla vårt löfte om att alltid sätta kunden i första rummet, säger Pernilla Samuelsson, VD på Taxi Stockholm.

– Vi i styrelsen anser att Pernilla är helt rätt person att leda och driva Taxi Stockholms fortsatta utvecklingsresa. Hon har arbetat många år i denna mansdominerande bransch, och vi vet att hennes erfarenhet och kvinnliga perspektiv är det vi behöver säger Dimitrios Nikopoulos, styrelseordförande på Taxi Stockholm.

Pernilla tillträder som VD den 2 januari 2024.