Brf Solsidan i Kv Nattviolen, Östra Sala backe i Uppsala

TB Bostad Öst AB säljstartar Brf Solsidan, 13 unika stadsradhus i tre plan i Uppsala.

Det är ett spännande projekt, stadsradhus i bostadsrättsform i Östra Sala backe, ett mycket attraktivt stadsnära område. Det finns inget liknande boende i närheten och intresset från kunder har varit mycket stort.

– Vi har jobbat med projektet i närmare två år, berättar Lars Kylin, VD på TB Bostad Öst. – Det har varit viktigt med gestaltningen och funktionen men även få till en bra ekonomi. Vi vill att våra kunder som flyttar in ska trivas och vilja bo kvar länge.

Husen på 142 m2 är flexibla i sin planlösning med 7 rum varav två kan bli allrum eller sovrum. Ett stort mervärde är de tre uteplatserna. En av dessa är den stora takterrassen med en inglasad mittdel som förlänger en skön vistelse ute, både tidig vår och långt in på hösten.

– Det bli ju inte stora tomter men möjligheten att kunna gå ut på markaltanen, med en eventuell plantering och lite gräs som inramning när man sitter ute och äter frukost i förmiddagssolen är ett stort mervärde för många, för att inte nämna den egna parkeringen strax utanför entrédörren, säger Lars Kylin.

Den 14 maj är det säljstart och om allt går enligt planerna är det inflyttning för de första familjerna till hösten 2017.

Jenny Lindström, projektutvecklare – jenny.lindstrom@tb.se

Besök vår hemsida www.tb.se

Projekthemsida www.brfsolsidanisalabacke.se

TB-Gruppen AB är en privatägd bygg- och fastighetskoncern som omsätter cirka 1 000 MSEK och inom koncernen arbetar ca 250 personer. TB-Gruppen utvecklar, bygger och förvaltar bostäder och kommersiella fastigheter genom dotterbolagen TB Fastigheter, TB Projekt, TB Bostad, Tommy Byggare och VårgårdaHus.