TCL Electronics vinner trippla CES 2022 Innovation Award

TCL Electronics vinner trippla CES 2022 Innovation Award

TCL Electronics, Stockholm, 24 november 2021 – I anslutning till en av de mest inflytelserika konsumentelektronikmässorna i världen, CES, arrangerar man också varje år tävlingen CES Innovation Award som hyllar produkter med enastående design och teknologi. Produkterna utvärderas och betygsätts utifrån de tre kriterierna teknik & funktionalitet, estetik & design samt unicitet & innovation. TCL har i år glädjen att ta emot utmärkelser inom tre kategorier; inom tv med pris till Mini LED-modellen X925, inom MDA för sin robotdammsugare Sweeva 6500 samt inom mobila produkter för TCL 20 Pro 5G.

Sweeva 6500 prisad för kombinationen rätt specar och en riktigt snygg design
TCL:s robotdammsugare Sweeva 6500 vinner ”CES 2022 Innovation Award”, vilket inte bara bekräftar det höga erkännandet på marknaden av TCL Electronics produkter, utan är också ett bevis på den starka innovationsförmågan hos TCL Electronics smarta hemsegment.

– Då vi nu ska bryta mark även inom segmentet hushållsprodukter, känns det väldigt tryggt att ha erkända produkter i och med stora utmärkelser som dessa, säger Per Svensk, säljchef TCL Nordics. Vi har riktigt spännande lanseringar på gång, våra robotdammsugare i Sweeva-serien är en av dem, och jag ser väldigt mycket fram emot responsen på den nordiska marknaden.

Den prisbelönta robotdammsugaren Sweeva 6500 har toppmodern design i kombination med diskret stil och stor teknisk detaljrikedom. Den utsökta mattsvarta finishen framhäver också på ett subtilt sätt dammsugarens elegans, som kompletterar det kompakta och smala dammbehållaren.

Läs mer om utmärkelsen här.

Flaggskeppet X925 Pro får den prestigefulla utmärkelsen Best of Innovation
TCL:s lyxiga Mini LED-tv med OD Zero-teknik, X925 Pro, får utmärkelsen CES Innovation Award 2022 ”Best of Innovation”. Denna utmärkelse delas ut till de produkter som är bäst i klassen, oavsett produktkategori. TCL:s X925 Pro lanserades tidigare i höst på nordiska marknaden, och är den första TV:n med tredje generationens Mini LED-bakgrundsbelysning, OD Zero™-skärmteknik. Det innebär en revolutionerande optik, ultratunn design och uppslukande ljud kombinerat med den personliga upplevelsen av Google TV. TCL X925 Pro har exceptionell 8K-skärmupplösning med över 33 miljoner pixlar för briljant skärpa som är fyra gånger skärpan än 4K-TV.

Läs mer om utmärkelsen här.

Presskontakt PR & Communication, TCL Nordics +46 70 210 80 01

Presskontakt Retail Marketing Manager Nordics +46 72 184 14 44

TCL – The Creative Life

TCL Electronics är ett av världens största företag inom konsumentelektronik. Sedan starten 1981 har TCL stått för kreativitet och innovation – och det är fortfarande de ledorden som visar vägen framåt. Vinnare av flera prestigefyllda priser flera år i rad, bland annat för bästa TV 2023/2024 och flertalet utmärkelser för vår soundbar RayDanz, finns TCL representerade över hela världen.

Vi är nu här för att ta över Norden och fortsätter vår resa att förbättra människors vardag med smarta produkter och premiumupplevelser. Innovation för alla – till ett bra pris.

Läs mer på www.tcl.com.