Fastighetsnytt Förlags AB och Teach for Sweden inleder samarbete!

Fastighetsnytt Förlags AB och Teach for Sweden inleder samarbete!

Fastighetsnytt Förlags AB, fastighetsbranschens ledande tidning och arrangör av Business Arena, inleder ett samarbete med Teach for Sweden. Genom samarbetet vill Fastighetsnytt bidra runt en fråga som inte bara är av högsta vikt för fastighetsbranschen det är också en fråga som ligger grundarna nära. Grundarna av Fastighetsnytt Johan och Henrik Zetterstedt är själva uppvuxna i ett av de områdena som Teach for Sweden är verksamma i.

- Teach for Swedens arbete kombinerar två områden som ofta lyfts upp i fastighetsbranschen – kompetensförsörjning och att aktivt bidra i mer utsatta områden. Vi vill gärna lyfta dessa viktiga frågor och ser därför det som självklart att stödja Teach for Swedens arbete för en mer likvärdig skola, säger Henrik Zetterstedt medgrundare av Fastighetsnytt.

Teach for Sweden rekryterar och väljer ut ledartalanger som i ett två år långt ledarskapsprogram, arbetar på skolor där behovet av tydliga och modiga ledare är störst, ofta i socialt utsatta områden. Idag finns Teach for Swedens ledare på över 100 skolor runt om i Sverige och till hösten påbörjas en ny rekyteringsomgång med målet att hitta 75 nya drivna ledare som kan göra skillnad i skolan.

- Vi är väldigt glada över samarbetet med Fastighetsnytt. Svensk skola berör alla sektorer och det behövs ett gemensamt ansvarstagande för att bidra till att Sverige har en skola där alla barn ges goda förutsättningar för att nå målen. Med Fastighetsnytts partnerskap och engagemang kommer vi tillsammans göra skillnad för fler elever i klassrummen, säger Mattias vice verksamhetschef och partneransvarig

Fastighetsnytt Förlags AB har funnits i över 20 år och är Sveriges ledande medie- och konferensaktör inom fastighetsbranschen och samhällsbyggnadssektorn med starka varumärken och tjänster som Business Arena, Fastighetsnytt och Fastighetsjobb. Idag ingår man i Bonnierkoncernen