Nu lanserar TECE sin första vägghängda toalett i Sverige – den nätta designtoaletten TECEone.

TECE lanserar sin första vägghängda designtoalett

Nu lanserar TECE – en uppstickare på den svenska badrumsmarknaden – sin första vägghängda toalett, TECEone. Den nätta designtoaletten riktar sig till inredningsintresserade konsumenter som vill skapa en exklusiv och ren känsla i badrummet.

TECEone har designats för moderna badrum där hygien står i fokus. Den vägghängda toaletten har en ergonomisk nätt form, helt utan skarvar eller synliga infästningar, vilket gör den lätt att hålla ren. Dessutom saknar den spolkant och har istället ett integrerat stänkskydd som förhindrar att vatten stänker vid spolning. Locket stängs mjukt och sitsen tas lätt av vid städning tack vare smidiga snabbfästen.

TECEone monteras med fördel med TECESafetybag, en smart inbyggnadsfixtur med förmonterat tätskikt, som ger en enkel och säker installation och en helt slät vägg bakom toaletten.

–Vi ser ett ökat intresse för vägghängda toaletter i Sverige. Enkelheten att städa och hålla rent runt toaletten är något som tilltalar många. Dessutom ger en vägghängd toalett ett modernt och kontinentalt intryck. Med vår TECE Safetybag kan en vägghängd toalett monteras utan tätskikt bakom fixturen, vilket ger en helt slät vägg, säger Jonas Elfborg.

TECEone passar med samtliga spolknappar från TECE och tillsammans skapar de ett modernt och exklusivt badrum. Flera av spolknapparna har smarta tekniska funktioner, som touchfree, vattenbesparande dubbelspolning eller att de tänds när man närmar sig i mörker. Dessutom i färger och material som matchar blandare från ledande leverantörer.

TECEone lanseras i Sverige under oktober månad. Pris: ca 5 200 kronor inklusive moms.