Amanda, delägare till Te-Centralen, öser te.

Te-Centralen bygger nytt lager och fortsätter satsa på fysisk handel.

Te-Centralen, som bland annat driver Sveriges äldsta webbutik för te, bygger nytt lager mitt i Östersund. Genom att bygga det nya lagret i direkt anslutning till butiken, går det fortsatt bra att kombinera webförsälning med fysisk handel.

I ett sammarbete med Diös Fastigheter, bygger man en ovanlig lösning. Lokalen har tidigare hyst lokaltidningen ÖP's tryckeri, som stått tomt sedan tryckeriet flyttade ut för mer än 15 år sedan. Källarlokalen ligger i fastigheten bredvid Te-Centralens butik, och genom en avancerad håltagning mellan de båda byggnaderna har man byggt en passage till det nya lagret.

- Det började som en vild tanke, säger Jan Hemmingsson, som är medgrundare till Te-Centralen. Vi är mycket glada att Diös Fastigheter också tyckte att det var en bra idé, och det gör att vi kan fortsätta att satsa både på fysiska butiken och på webbutiken.

Håltagningen, en sned passage genom totalt 1,3 meter yttervägg, gjordes av firman Z-Borr.

Regioner

Te-Centralen driver Sveries äldsta tebutik online, och finns även som fysisk butik. Fokus ligger på lösviktste av hög kvalitet, med stor andel ekologiska teer, och egen import från ett flertal länder. tecentralen.se