Te-Centralens Amanda packar postsäckar med beställningar till webbutiken.

Te-Centralen tar över Gröna Teimportens webhandel - fler tesorter och snabbare frakter.

Te-Centralen tar över Gröna Teimportens webhandel. Genom en överenskommelse, slås Gröna Teimportens hemsida ihop med Te-Centralens webbutik.

För mer än 15 år sedan startade Gröna Teimporten sin verksamhet, och har fokuserat på import av kvalitetste från Kina. När ägarna bestämde sig för att ägna sig åt annat, kontaktade man Te-Centralen, då inriktningen påminner om varandra.

- Det är mycket glädjande och hedrande att Gröna Teimporten valde att kontakta oss för ett övertagande, säger Jan Hemmingsson, medgrundare till Te-Centralen. Vi har ju också sedan länge egen import, och drivs av en vilja att förse våra kunder med riktigt bra tesorter. Vi hoppas att deras kunder ska finna sig tillrätta hos oss.

För kunderna innebär övertagandet flera fördelar. Te-Centralen har ett mycket stort sortiment med te inte bara från Kina utan från Indien, Sri Lanka (Ceylon), Japan, Nepal, Korea och många andra länder. Desstom är frakterna betydligt snabbare.

Övertagandet sker genom ompekning av hemsidesadressen, och all hander sker därför via tecentralen.se

Regioner

Te-Centralen driver Sveries äldsta tebutik online, och finns även som fysisk butik. Fokus ligger på lösviktste av hög kvalitet, med stor andel ekologiska teer, och egen import från ett flertal länder. tecentralen.se