Världens grönaste te?

Ekologiskt grönt te, som skickas med miljöfrakt - kan det bli grönare än så? Te-Centralen erbjuder miljöfrakt till alla kunder som beställer te i webbutiken. Frakten, som sköts av DHL, innebär att frakterna verkligen utnyttjar förnyelsebar energi. Enligt DHL är det här den första frakttjänsten i sitt slag.

- Eftersom vi säljer många ekologiska teer passar det vår profil bra, säger delägaren Jan Hemmingsson. Speciellt kunder som handlar våra KRAV-märkta produkter har visat intresse för den här tjänsten.

- Och det går utmärkt att beställa "grön frakt" även om man handlat annat än grönt te...

Kostnaden är 10 kronor per beställning, och hittills har intresset varit ganska stort.

Kategorier

Te-Centralen säljer te i butik, i webbutik och som grossist. Fokus ligger på lösviktste av hög kvalitet, med stor andel ekologiska teer. www.tecentralen.se