Fredrik Logenius utsedd till VD för Techstep Sweden AB

Karlstad den 17 mars 2021

Techstep är glada att tillkännage utnämningen av Fredrik Logenius som VD för Techstep Sweden AB.

Logenius är, förutom entreprenör, en erfaren chef inom informationsteknik- och tjänstebranschen. Hans kompetens är bred och baserad på strategier, agila metoder, mjukvaruutveckling och mobila lösningar. Logenius är sedan 2015 VD för det svenska företaget Optidev AB, som Techstep ASA förvärvade i oktober 2020.

Tack vare sina affärsprestationer med Optidev AB utsågs han till Årets företagare 2020 i sin hemstad Borås, där Optidev AB har sitt huvudkontor.

Logenius har också nominerats till priset EY Entrepreneur of the Year,ett program som spänner över mer än 60 länder runt om i världen.

”Att Fredrik tar det extra ansvaret är något jag är mycket nöjd med”, säger Jens Haviken, Techsteps VD. ”Han kommer tillföra värdefull branscherfarenhet och ett gott ledarskap. Båda egenskaperna är mycket viktiga eftersom Techstep vill fortsätta bygga sin position som nordisk ledare inom Managed Mobility Services ”, fortsätter Haviken.

Logenius behåller samtidigt sin VD-post för Optidev AB.

För mer information vänligen kontakta:

• Fredrik Logenius, MD Techstep Sweden AB: +46 733 58 42 02. fredrik.logenius@techstep.se
  • Erik Haugen, CCO Techstep ASA. +47 9679 0101. erik.haugen@techstep.no