Pressmeddelande -

Psykisk ohälsa för dina medarbetare i företaget löser du mycket kostnadseffektivt så här.

Psykisk ohälsa i företag är och har varit i fokus under lång tid, media skriver ständigt nya artiklar och publicerar nya rapporter om en accelererande psykisk ohälsa som skapar enorma lidanden och enorma kostnader för företag och samhället.

Psykisk ohälsa är ett komplext tillstånd, byggföretaget skulle sannolikt inte ta på sig ett arbete med att bygga ett 10-våningshus utan att tydliga ritningar medföljer uppdraget eftersom det är komplext - består av mycket information som ska sammanfogas.

Inom psykologin och annan har man gjort tvärtom under mycket lång tid, man försöker lösa psykisk ohälsa utan en "tydlig ritning" om hur det sönderfallna psyket ska sättas ihop igen. Det kan inte fungera speciellt bra eftersom principen är likadan som för byggprocessen. "Ritningen" måste dessutom vara möjlig att lära ut till den som ska bygga huset eller den som ska lösa sitt psykiska problem.

Lösningen för dessa problem finns idag inom psykologin, det har bara tagit lite längre tid att processa fram denna "ritning". "Ritningen" är verklighet idag och används dagligen inom Psykologisk orientering med mycket goda resultat.

Den Tredagarsterapi som Psykologisk orientering introducerade för ca ett och ett halvt år sedan visar mycket goda resultat för flertalet att klienterna och är mycket kostnadseffektiv, priset är en bråkdel av konventionell "samtalsbehandling" och ger som sagt helt andra resultat. Metoden är lika funktionell för problem med olika typer av missbruk och beroenden.

Ta reda på möjligheten själv genom att kontakta mig så gör vi ett försök med en eller några av dina anställda, jag är inte intresserad av att "ta dina pengar" min mission är att hjälpa med det som fungerar så att vi tillsammans skapar något som gynnar hela sammanhanget.

Genom Tredagarsterapin kan du finnas var som helst i Sverige eller i utlandet - den hjälpsökande kommer till mig och processar in den visuella överblicken och därefter är processen i igång, den stöttas enkelt genom ex. telefonkontakt under en kortare tid. Processer med visuell överblick är ovanligt snabba - även inom psykologin.Anders Tedestrand

• service
  • tredagarsterapi
  • 3-dagars