Tystnaden fortsatt total,"Tänk utanför boxen, insidan behöver det"

Hur kommer det sig att tystnaden fortsätter bland ansvariga för psykologiska frågor?

Kan det vara så enkelt att man, som inom religionen, har präglats att tro på något oavsett om det fungerar eller inte?

Hur kommer det sig annars att media, forskare, psykologer, psykiatriker, professorer, beteendevetare, kommunala tjänstemän, politiker från kommunnivå till regeringsnivå blundar och låtsas som om ingenting varken har lästs eller lyssnats till?

Varför tas inte resultat från forskare och rekommendationer från olika håll på allvar?

Under en längre tid har jag arbetat med en visuell överblick, karta, som är det ledande redskapet för klienten under processen. Resultaten är konsekventa och visar sig vara varaktiga och flertalet löser sina problem relativt snabbt. Min förhoppning och mitt mål är att "metoden" uppmärksammas och utvärderas, vilket i sin tur leder till att många fler blir hjälpta,

Ta del av dessa länkar! Om detta inte räcker, vad krävs då för att få människor att släppa greppet om försvaret, den cementerade mur, som byggts upp för att skydda den präglade tron på samtalslösningen?

Utvärdering av forskare, Linköpings universitet:  http://psykologiskorientering.se/media/vetenskaplig.pdf

Artikel, beteendevetare rekommenderar mer forskning mot validering av Psykologisk orientering: http://psykologiskorientering.se/media/tidningsklipp_feb2013.pdf

Klientprocess, ett exempel på hur det går till: http://tedestrand.blogspot.se/2013/03/psykologisk-orientering-resultat-efter.html

Ovanstående klient reflekterar och utvärderar efter längre tid: http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/reflektioner-av-klient-man-27-aar-kring-psykologisk-orientering-med-karta-911023

Man med långvarig alkoholproblematik: http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/utvaerdering-av-tredagarsterapi-svaara-alkoholproblem-913716

10 klienter beskriver kartprocessen med sina egna ord:  http://www.mynewsdesk.com/se/view/document/10-klienter-beskriver-processen-i-psykologisk-orientering-med-egna-ord-32241

För den som behöver fråga något, få mer information så finns jag till hands, kontakta mig gärna, det är av största vikt att komplexitetsreglerna uppmärksammas inom det psykologisk fältet.

"THINK OUTSIDE THE BOX, THE INSIDE NEEDS YOUR HELP"

• kaos

www.psykologiskorientering.se

info@psykologiskorientering.se

mobil: +46738108235

TERRÄNGEN ÄR INTE KARTAN!

NY GRUND - NYTT TÄNK - NYTT LIV

Anders Tedestrand

Presskontakt Psykologisk Orienteringstränare Psykologisk Orientering +46738108235