Gå direkt till innehåll
Crystal Pite och danskompaniet Kidd Pivot med föreställningen Revisor. Fotograf Michael Slobodian

Dansens Hus väljer designbyrån Tegel & Hatt

Dansens Hus har valt designbyrån Tegel & Hatt, i konkurrens med flera av Sveriges bästa byråer, för uppdraget att skapa en ny grafisk profil samt att producera kampanjmaterial för höstens programlansering.

-Det är fantastiskt roligt och spännande att ha fått förtroendet att ta fram en ny grafisk profil och ett nytt formspråk för Dansens Hus, säger en glad Mats Hedman, VD på Tegel & Hatt.

Dansens Hus är Sveriges största scen för samtida dans och performativ scenkonst. Verksamheten bedrivs på tre scener i Stockholm och genomför både nationella och internationella produktioner. På scenerna framförs också gästspel. Dansens Hus ska vara ett forum för utveckling och debatt med ambitionen att bevaka den samtida dansens intressen och vara en enande röst.

- Vi ser fram emot att bidra till att förstärka organisationens visuella närvaro i linje med verksamhetens värdeord Kraft & Rörelse, säger Mats Hedman. Arbetet är i full gång och lansering sker sommaren 2022.

Kategorier

Tegel & Hatt Design Agency har fokus på visuell kommunikation och varumärkesvård. Bland kunderna återfinns bland andra Kulturrådet, Natur & Kultur, Svensk Handel, Stiftelsen Expo, Dansens Hus, föreningen Svenska Tonsättare och Sveriges Tandläkarförbund. Tegel & Hatt grundades 2015, är anslutna till kollektivavtal och praktiserar sex timmars arbetsdag.

Johanna Karlsson Engholm

Presskontakt 070 231 25 15 Tegel & Hatts webbplats
    Mats Hedman

Välkommen till Tegel & Hatt Design Agency!

Tegel & Hatt Design Agency grundades 2015 och har fokus på visuell kommunikation och varumärkesvård. Bland kunderna återfinns bland andra Kulturrådet, Natur & Kultur, Svensk Handel, Stiftelsen Expo, Novellix, föreningen Svenska Tonsättare och Sveriges Tandläkarförbund.
    Tegel & Hatt praktiserar sex timmars arbetsdag och är anslutna till kollektivavtal.

Tegel & Hatt Design Agency
    Skräddargränd 2A