Gå direkt till innehåll
Caroline von Post i en kimono och Susanne Beskow i en klänning gjorda av kasserade kockförkläden. Fotograf: Emily Layle.

Tegel & Hatt designar för nytt upcyklingsföretag

Återanvändning av textilier och skapandet av en cirkulär ekonomi, är en av de åtgärder som behövs för att skapa en hållbar framtid. Det var utgångspunkten för de prisbelönta entreprenörerna Susanne Beskow och Caroline von Post när de beslutade sig för att gå samman och starta företag. Men de behövde hjälp och vände sig till Tegel & Hatt designbyrå.

- Vi behövde en byrå som kunde hjälpa oss med att tänka affärsutveckling och samtidigt matcha vår höga standard när det gällde design. Det hittade vi i Tegel & Hatt. De såg det vi själva inte såg. Tegel & Hatts kompetens och kreativitet i att skapa ett varumärke var ett äventyr – men aldrig otryggt, de höll oss i handen hela vägen. Nu står vi stadig i vårt bolag som också har fått en design som vi är enormt stolta över, berättar Caroline von Post en av grundarna till Beskow von Post.

Tegel & Hatt kom tidigt in i processen och fick uppdraget att utveckla varumärket från grunden, från affärsutveckling via designprocess till en slutprodukt som visuellt speglar företagets ambition och erbjudande.

- Vi tycker så klart att detta uppdrag var lite extra roligt eftersom vi fick vara med och skapa ett nytt bolag från grunden, både när det gäller affärsstrategi och design. Det är också väldigt tillfredställande när personer som jobbar med design är nöjda med det vi skapat för att profilera och lyfta företaget, säger Mats Hedman vd på Tegel & Hatt. Vi har en gedigen erfarenhet och vet att med design som strategi kan mycket hända.

Kategorier

Tegel & Hatt Design Agency grundades 2015 och har fokus på visuell kommunikation och varumärkesvård. Bland kunderna återfinns bland andra Kulturrådet, Natur & Kultur, Svensk Handel, Stiftelsen Expo, Novellix, föreningen Svenska Tonsättare och Sveriges Tandläkarförbund.
    Tegel & Hatt praktiserar sex timmars arbetsdag och är anslutna till kollektivavtal.

Johanna Karlsson Engholm

Presskontakt 070 231 25 15 Tegel & Hatts webbplats
    Mats Hedman

Välkommen till Tegel & Hatt Design Agency!

Tegel & Hatt praktiserar sex timmars arbetsdag och är anslutna till kollektivavtal.

Tegel & Hatt Design Agency
    Skräddargränd 2A