Transform Awards Nordics 2021

Trippel vinst för designbyrån Tegel & Hatt

Det blev trippel vinst för Tegel & Hatt i designtävlingen Transform Awards 2021. Designtävlingen som har fokus på rebranding och varumärkesutveckling.

Tegel & Hatt vann guld i kategorin “Best visual identity – public sector" för Kulturrådets visuella identitet och guld för Pregzo i kategorin “Best visual identity – Healthcare and pharmaceuticals”.

Dessutom vann Tegel & Hatt det övergripande priset ”Best Overall Visual Identity” för Kulturrådets visuella identitet. Juryn uttryckte i sin motivering att de ”älskade modet, livfullhet och utförandet". De ansåg att den nya identiteten var både intressant och fängslande samt något helt oväntat i just denna sektor.

- Det känns fantastiskt att vinna så stort, säger Mats Hedman, grundare och vd på Tegel & Hatt. Att få pris i en tävling där man belönar “best practice” inom varumärkesarbete med fokus på strategi och utveckling är förstås extra roligt. Det är första gången vi deltar i en tävling, och det här gav mersmak så kanske blir det fler, fortsätter en glad Mats Hedman. Vår styrka ligger i att kombinera och integrera strategi med modig design. Nu ser vi att fler uppskattar vårt arbete och det ger oss inspiration att våga ännu mer.

Kategorier

Tegel & Hatt Design Agency grundades 2015 och har fokus på visuell kommunikation och varumärkesvård. Bland kunderna återfinns bland andra Kulturrådet, Natur & Kultur, Svensk Handel, Stiftelsen Expo, Novellix, föreningen Svenska Tonsättare och Sveriges Tandläkarförbund.
Tegel & Hatt praktiserar sex timmars arbetsdag och är anslutna till kollektivavtal.

Johanna Karlsson Engholm

Presskontakt 070 231 25 15 Tegel & Hatts webbplats
Mats Hedman

Välkommen till Tegel & Hatt Design Agency!

Tegel & Hatt praktiserar sex timmars arbetsdag och är anslutna till kollektivavtal.

Tegel & Hatt Design Agency
Skräddargränd 2A