Teknikhuset vässar Konftels digitala kanaler

Konftel – experterna på distansmöten – tar fortsatta kliv i den digitala transformeringen och tar hjälp av Teknikhuset i att utveckla en ny webbplats. Webbplatsen bygger på plattformen Sitecore, som förutom att fungera som ett CMS-verktyg även kommer att nyttjas för personliga nyhetsbrev samt smidig hantering och publicering av produktinformation.

- Det känns utmanande att få utveckla en konkurrenskraftig och bra produkthantering som stärker Konftels varumärke både nationellt och internationellt, säger Andreas Lindahl, Teknisk chef på Teknikhuset.

- För mig är den nya webbplatsen på fem språk ett affärsprojekt, där vi skapar en mer flexibel och kraftfull hub för all vår digitala kommunikation. Därför är valet av teknisk plattform och utvecklingspartner oerhört viktigt. Jag ser fram emot det fortsatta samarbetet med Teknikhuset, säger Stefan Eriksson, Marketing and Communications Manager på Konftel.

Med hjälp av Sitecore kan Teknikhuset hjälpa Konftel att bli än mer tydliga i sitt erbjudande och säkerställa att besökarnas upplevelse blir så bra som möjligt genom ett personligt och skräddarsytt innehåll. Produkthanteringen kommer att bli mer effektiv då fokus ligger på att utveckla funktionalitet för att samla allt innehåll relaterat till en produkt oavsett om det rör sig om text, bild eller video.

Det innehåll som finns i plattformen kan på ett effektivt sätt återanvändas i flera olika digitala kanaler såsom webb, appar, mailutskick men även på sikt i trycksaker. Ett av de långsiktiga målen med projektet är att data och information endast skall finnas på ett ställe och att såväl besökare som redaktörer skall kunna lita på att det är korrekt. Ett annan viktig del av projektet handlar också om att förenkla och rationalisera det redaktionella arbetet, något som Teknikhuset betraktar som en lika viktig del av ett webbprojekt som det som syns för besökarna.

- Vi har haft en lång dialog med Konftel, vilket gör det än mer roligt att valet föll på Sitecore. Vi hoppas att vi, tillsammans med Teknikhuset, på ett bra sätt kan stötta Konftel i deras arbete att bli än mer kundcentrerade, säger Jonas Luthander, Sales Director på Sitecore.

Den nya designen på webbplatsen levereras av kommunikationsbyrån Vinter.

Kontakt Konftel
Stefan Eriksson
Marketing & Communications Manager
stefan.eriksson@konftel.com

Kontakt Sitecore
Jonas Luthander
Sales director
jol@sitecore.net

Om Konftel
Konftel är ett ledande företag och ett starkt varumärke inom telefonmöteslösningar. Ända sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Av erfarenhet vet vi att telefonmöten är ett effektivt sätt att spara tid, pengar och samtidigt bidra till en bättre miljö. Hög ljudkvalitet är avgörande för produktiva möten och därför är vår patenterade ljudteknik, OmniSound®, inbyggd i alla Konftels telefoner. Våra produkter säljs globalt under varumärket Konftel via vårt huvudkontor i Umeå. Läs mer om företaget och produkterna på www.konftel.com.

• Stockholm

Teknikhuset utvecklar digitala helhetslösningar till företag och organisationer verksamma inom många olika branscher. Företaget levererar webblösningar, intranät, mobila lösningar, systemutveckling, systemintegration med mera. Bland kunderna finns industri- och maskintillverkande företag, skogsbolag, kommuner, myndigheter och landsting. Teknikhuset är Microsoftpartner och erbjuder certifierade utvecklare och arkitekter inom SharePoint, Sitecore, Episerver och Umbraco. Teknikhuset finns i Umeå och Stockholm. Läs mer om företaget och våra tjänster på teknikhuset.se.