Bli expert på kilremmar!

Bli expert på kilremmar!

Svårt att välja vilken kilrem du behöver? Vi på Teknikprodukter guidar dig gärna igenom djungeln av material och profiler. I vår serie TP-skolan: kraftöverföring får du svar på de flesta frågor du kan tänkas ha gällande remmar. Den första delen av kraftöverföring berör kilremmar och vad du ska ha i åtanke vid val av produkt.

Idag lanserar vi en ny videoserie av TP-skolan som handlar om kraftöverföring. I detta första avsnitt diskuterar våra experter, Filip och Marcus, vårt utbud kring kilremmar. Avsnittet hanterar allt från vart på remmen kraftöverföringen äger rum till kilremmar med eller utan tänder.

Detta är som sagt den första delen av en ny videoserie där vi kommer publicera korta matnyttiga filmer om våra produkter inom kraftöverföring och hur de används. Allt från ganska enkla grundläggande saker till mer avancerade kunskaper.