Komponenter för nytillverkning och service

Komponenter för nytillverkning och service

Hos oss på Teknikprodukter hittar ni ett brett utbud av komponenter för nytillverkning och service av ventiler och pumpar. Vi erbjuder bland annat Nordens största sortiment av O-ringar i både standard- och specialmaterial för extrema temperaturer och aggressiv media. I sortimentet återfinns flänspackningar, boxpackningar, PTFE-tätningar och ventilsäten. Vi kan också hjälpa till med glidlager med väldigt god kemikaliebeständighet och mycket bra temperaturområde, upp till +600° C. På köpet får man även service i världsklass samt teknisk rådgivning baserad på vår 40-åriga erfarenhet i branschen.

Genom Rönnes i Sundsvall tillverkar och levererar vi alla typer av fläns- och planpackningar i egen regi. Rönnes tillhandahåller många olika sorters material. Till exempel Grafit, Fiber, Gummi, PTFE och mycket mer. Vi erbjuder även flera olika typer av Box-, Full-Face-, Kamprofil- och Spirallindade Packningar för omgående leverans.

O-ringar är en av många specialiteter hos oss på Teknikprodukter. Vi har ett av Sveriges bredaste sortiment av lagerförda O-ringar redo för omgående leverans. Alla storlekar i svensk och amerikansk standard finns på lager i NBR, EPDM och FPM. Dessutom kan vi hjälpa till med en rad olika specialmaterial som till exempel FFKM samt material för låga och höga temperaturer. Specialdimensioner av stora formpressade O-ringar går att ordna med kort varsel tack vare vårt unika koncept Flexoring.

I vårt sortiment för ventiler erbjuder vi även glidlager anpassade för svåra förhållanden. Vanliga Glidlager är ofta väldigt begränsade när det gäller maxtemperatur och kemikalieresistens. Med våra material går det dock att tillverka glidlager som till exempel tål temperaturer upp till +600° C. Vi erbjuder även Glidlager med mycket bred kemikalieresistens, betydligt bättre än till exempel vanligt rostfritt 316-stål. Mer information hittar ni här.

Vi har alla sorters PTFE-tätningar

Vi kan hjälpa till med olika typer av PTFE-tätningar, med eller utan fjäder. Det finns ett brett utbud av olika tätningsprofiler för ventiler och andra applikationer som tillverkas mot beställning.

PTFE-tätningar säljs ofta under olika handelsnamn som exempelvis Enerseal eller Variseal och finns med eller utan fjäder samt i en mängd olika tätningsprofiler. Teknikprodukter kan leverera alla dessa varianter i olika sorters PTFE-material, som till exempel Kolfylld, Glasfylld eller ren (virgin) PTFE, allt för att passa just era behov.

Kontakta oss gärna på 036-37 62 00 eller order@teknikprodukter.seom ni vill veta mer.