Uppgraderad ISO-certifiering till 9001:2015 & 14001:2015

Uppgraderad ISO-certifiering till 9001:2015 & 14001:2015

Ledningssystemet på Teknikprodukter är sedan många år certifierat enligt ISO 9001 & 14001. För att fortsätta hålla den höga nivå våra kunder kräver har vi nu tagit steget och uppgraderat till den nya standarden enligt 9001:2015 och 14001:2015. Betyget från Qvalifys revisor Daniel Bjärsvik lät bland annat så här:

”Bra ordning och reda. Man hjälper sina kunder att minska sin miljöbelastning.”

Själva revisionen ägde på Teknikprodukters centrallager i Jönköping och huvudkontoret i Huskvarna. Eftersom att den nya IS0-standarden innehåller en hel del nyheter var det bråda dagar för Rikard Lundberg, ansvarig för Kvalitet och ISO på Teknikprodukter. Han säger så här om beslutet att starta uppgraderingen så tidigt som möjligt:

”I dagens värld måste man ligga i framkant för att kunna ge kunderna bästa möjliga service och kvalitet. Därför var det naturligt för oss att tidigt uppgradera till den nya standarden.”

Särskilt nöjd var revisor Daniel Bjärsvik med att Teknikprodukter hjälper kunderna att minska sin miljöpåverkan. Till exempel genom att minska antalet transporter, minska energiförbrukning eller att undvika processer som exempelvis kromatering.

”Den största insatsen vi kan göra för miljön inom ramen för ISO 14001 är att hjälpa våra drygt 3000 kunder att minska sin miljöpåverkan. Det ger en betydligt större effekt än det vi själva kan göra med vår egen verksamhet”, avslutar Rikard Lundberg.