Våra produkter för Papper & Massa

Våra produkter för Papper & Massa

Hos oss hittar ni ett brett utbud av komponenter för Papper & Massa.

Till exempel O-ringar i alla storlekar och material, Flänspackningar, Boxpackingar, PTFE-tätningar, ett brett utbud av Kil- och kuggremmar samt friktionsmaterial för både hög och låg friktion, höga temperaturer och bred kemikalieresistens

Kontakta oss gärna på 036-37 62 00 eller order@teknikprodukter.se om ni vill veta mer!

Packningar

Rönnes i Sundsvall tillverkar vi alla typer av flänspackningar i egen regi. Rönnes jobbar med alla sorters material som till exempel Grafit, Fiber, Gummi, PTFE etc. Vi erbjuder även alla typer av Boxpackningar, Full-Face och Kamprofilpackningar för omgående leverans.

O-ringar

Hos Teknikprodukter hittar du Sveriges bredaste lagerförda sortiment av O-ringar. Alla storlekar i svensk och amerikansk standard finns på lager i NBR, EPDM och FPM. Dessutom kan vi hjälpa till med en rad olika specialmaterial som till exempel FFKM samt låg- och högtemp. material. Specialdimensioner av stora formpressade O-ringar går att ordna med kort varsel tack vare vårt unika koncept Flexoring

Kil- & Kuggremmar

Vi har många års erfarenhet av att jobba med kilrems- och kuggremstransmissioner. Förutom en bred lagerhållning och snabba leveranser erbjuder vi även teknisk support med dimensionering och beräkning av remdrifter. Hos oss hittar ni remmar från den världsledande tillverkaren Gates samt kostnadseffektiva produkter från PIX.

PTFE-Tätningar

Vi kan hjälpa till med olika typer av PTFE-tätningar, med eller utan fjäder. Det finns ett brett utbud av olika tätningsprofiler för ventiler och andra applikationer som tillverkas mot beställning. Materialet är oftast glasfylld eller kolfylld PTFE, men även andra varianter kan förekomma