Våra produkter för Ventiler och Processindustri

Våra produkter för Ventiler och Processindustri

Hos oss på Teknikprodukter hittar ni ett brett utbud av komponenter för Ventiler, Pumpar och Processindustri.

Exempelvis O-ringar i alla storlekar och material, Flänspackningar, Boxpackingar och PTFE-tätningar. Samt ett brett utbud av Glidlager för höga temperaturer och bred kemikalieresistens. Kontakta oss gärna på 036-37 62 00 eller order@teknikprodukter.se om ni vill veta mer!

• Rönnes i Sundsvall tillverkar vi alla typer av Flänspackningar i egen regi. Rönnes jobbar med många olika sorters material som till exempel Grafit, Fiber, Gummi, PTFE etc. Vi erbjuder även alla typer av Box, Spirallindade, Kamprofil och Full-Face-packningar för omgående leverans.
  • Hos Teknikprodukter hittar du Sveriges bredaste lagerförda sortiment av O-ringar.
    Alla storlekar i svensk och amerikansk standard finns på lager i NBR, EPDM och FPM. Dessutom kan vi hjälpa till med en rad olika specialmaterial som till exempel FFKM samt låg- och högtemp. material. Specialdimensioner av stora formpressade O-ringar går att ordna med kort varsel tack vare vårt unika koncept Flexoring
  • Vanliga Glidlager är ofta väldigt begränsade när det gäller maxtemperatur och kemikalieresistens. Med våra material går det dock att tillverka glidlager som tål temperaturer upp till + 600 grader Celcius.
    Vi erbjuder även Glidlager med mycket bred kemikalieresistens, betydligt bättre än till exempel vanligt rostfritt 316-stål. Mer info hittar ni här.
  • Vi kan hjälpa till med olika typer av PTFE-tätningar, med eller utan fjäder. Det finns ett brett utbud av olika tätningsprofiler för ventiler och andra applikationer som tillverkas mot beställning.
    Materialet är oftast glasfylld eller kolfylld PTFE, men även andra varianter kan förekomma. Kontakta oss gärna på 036-37 62 00 eller order@teknikprodukter.se om ni vill veta mer.