Värde i alla delar

Värde i alla delar

En leverans från Teknikprodukter innehåller mer än tätning, friktion och kraftöverföring. I kartongen skickar vi även med marknadens bästa service och rådgivning. Kvalitet, trygghet och stort engagemang ingår också som standard. Teknikprodukter har alltså en hel del att erbjuda till dig som kund.

Vi drivs av värdeorden trygghet, ekonomi, service, engagemang och kunskap. Dessa värdeord präglar vårt företag och vägleder oss i alla sammanhang som vi är verksamma inom.

Trygghet

För dig som uppskattar stabila företag, med jämna siffror, alla certifikat på plats och mycket erfarenhet är Teknikprodukter en given partner. Med nästan 40 år i branschen kan du alltid lita på vår rådgivning och du vet var vi finns när du behöver oss. Dessutom erbjuder vi spårbarhet på stora delar av vårt breda sortiment. Hela vägen från fabrik.

Ekonomi

Du skall alltid känna att du gör en bra affär hos oss. Att alla aspekter kring ekonomin behandlas på ett förmånligt sätt. På Teknikprodukter har vi väldigt bra förutsättningar att leverera denna känsla. Inte minst genom vårt stora kontaktnät av duktiga tillverkare. Då vi inte är bundna till någon på marknaden har vi stor flexibilitet och det är dina behov som styr vår rådgivning, ingenting annat. Denna frihet är nödvändig för att ge dig trovärdiga produktalternativ och rekommendationer. Allt för att du skall göra en riktigt bra affär.

Service

Som kund hos oss får du inte bara tillgång till ett av marknadens bredaste sortiment. Du får också service i världsklass. Det är dina önskemål, utmaningar och tankar som påverkar vår rådgivning. Ska du ha leveransen omgående, då är det omgående som gäller. Det är med denna attityd vi tar emot våra kunder. Vår service fokuserar alltid på snabbhet, lyhördhet, flexibilitet, leveranssäkerhet och god rådgivning.

Engagemang

OK, vi erkänner; vi är tekniknördar. En enkel kilrem eller O-ring är i våra ögon ett mästerverk. Vi älskar vårt jobb och våra produkter. Men framför allt så brinner vi för våra kunder. Det är alltid roligt att samarbeta, hitta gemensamma lösningar och verkligen skapa framgång. Vi på Teknikprodukter vill bygga långsiktiga relationer där du som kund är i fokus. Engagemang och service är något som är oerhört viktigt för oss.

Kunskap

Vi är helt enkelt problemlösarna som älskar tekniska utmaningar. Vi har spetskunskapen att lösa dina utmaningar snabbt, flexibelt och långsiktigt - vare sig du håller till i botten av en gruva, på toppen av ett vindkraftverk eller i en industri någonstans däremellan.Vi kan bistå med rätt teknisk kunskap, hjälp med konstruktion eller materialförslag, men även vara någon att bara bolla nya idéer med. Vi finns alltid där för dig.

Kunskapsbanken på Teknikprodukter är minst lika stor som vårt breda sortiment. Denna kunskap kommer dig till godo på många sätt. Dels genom att vi sorterar ut marknadens bästa produkter i ett grundutbud. Sen handlar det också om löpande rådgivning. Både i det lilla och stora. Den där snabba feedbacken kan vara minst lika viktig som ett möte vid konstruktionsbordet. Just i det tidiga stadiet tar vi ofta en strategisk och mer kreativ roll. Du får då tillgång till innovativa och mer avgörande lösningar på dina utmaningar.