Pressinbjudan 15 december - Tekniska verken fasar ut kol och fossil olja

I november 2017 fattade Tekniska verkens styrelse beslut om att bolaget inför eldningssäsongen år 2021 ska sluta elda kol och fossil olja i sin kraftvärmeproduktion.
Beslutet gäller ett klimatmässigt normalt år och under normal drift, och innebär att fjärrvärme, fjärrkyla och el som produceras i Kraftvärmeverket i centrala Linköping enbart skall eldas med återvunna och/eller förnyelsebara bränslen. Det i sin tur innebär att de pannor som idag eldas med kol och fossil olja behöver konverteras, en investering som beräknas uppgå till 200 miljoner kronor.

Media inbjuds till pressträff fredagen den 15 december då Tekniska verkens styrelseordförande Rebecka Hovenberg, vice ordförande Gösta Gustavsson, vd Anders Jonsson och affärsområdeschef för Bränslebaserad Energi Michael Fahlström, berättar mer om planerna.

Välkomna till Kraftvärmeverket (granne med Resecentrum)
När: Fredag 15 december 2017, kl 10.00
Plats: Kraftvärmeverket i centrala Linköping, Södra Oskarsgatan 7.

För mer information om pressträffen kontakta gärna:
Lana Brunell, pressansvarig på Tekniska verken i Linköping, 013-30 82 19
lana.brunell@tekniskaverken.se