Teknos Pro Grund, utmärkt vidhäftning.

Teknos Pro är en serie vägg, tak och snickerifärger som är framtagen för yrkesanvändare.

Teknos Pro Grund används i huvudsak som grundfärg. Teknos Pro Grund är akrylatbaserad och har en utmärkt vidhäftning och fyllning på båda alkyd- och akrylat målade ytor.

Används i torra utrymmen inomhus, t.ex. på tak- och väggytor I bostads- och kontorsrum, lagerlokaler och fabrikshallar. Även lämplig som grund för ytor om skall tapetseras med non-woven tapet eller non-woven armeringsduk.

Kan också användas som täckfärg på innertak och ventilationsrör i torra utrymmen inomhus.

Teknos är idag en av Nordens största tillverkare av färg, Vi har mer än 100 års erfarenhet av färgtillverkning. Vår forskning och produktutveckling är intensivare än någonsin och resulterar i användarvänliga, miljöanpassade och hållbara produkter.

Återförsäljare av Teknos produkter hittar du på www.teknos.se

• färg
  • färgprodukter
  • målarfärg
  • måleriprodukter
  • grundfärg

Teknos är en av Europas ledande leverantörer av industrifärger och har en stark position på marknaden för konsument- och yrkesmålerifärger. Teknos har produktion I sju länder: Finland, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Ryssland och Kina. Teknos har egna försäljningsbolag i 16 länder och exporterar till ett tjugotal länder via ett väletablerat agentnätverk. Teknos har ca 1000 anställda, av vilka drygt 150 arbetar inom forskning och produktutveckling. Koncernens omsättning uppgår till 247 miljoner euro.
I år har Teknos tilldelats utmärkelsen Årets familjeföretag 2012. Priset är ett erkännande för långsiktiga satsningar inom forskning och utveckling.