Den största fördelen med Telavox, enligt bilåterförsäljar-företaget Bröderna Brandt bil, är användarvänligheten och servicen.

“Idag kan vi lägga mer tid på det som skapar värde”

En krånglig it-lösning och bristande kunskap hos kundservicen är en mardröm för ett företag med 500 anställda utspridda på 23 anläggningar. Därför började Bröderna Brandt Bil leta efter ett annat alternativ och valet föll på Telavox.

Långa väntetider, mejlande fram och tillbaka, missuppfattningar och en kundsupport som varken kände till sin egen lösning och kundens behov tillräckligt väl – detta var verkligheten för Bröderna Brandt Bil med deras förra telefonileverantör.

“Det blev ohållbart lägga ner så mycket tid på att reda ut felaktigheter i beställningar och vänta på leverantören skulle göra jobbet. Jag har följt Telavox sedan starten och visste bolaget har en av de absolut bästa plattformarna. Jag föll direkt för Telavox fokus på kundservice”, säger Daniel.

"När jag fick höra talas om Advisor-konceptet hos Telavox visste jag att vi träffat rätt", säger Daniel Schwartz, IT-chef på Bröderna Brandt Bil.

Hos Telavox har varje företag en personlig Advisor

Idag har Bröderna Brandt Bil en personlig Advisor som vet exakt hur de vill ha det. Ett kundfokus Daniel aldrig upplevt tidigare hos någon annan telefonileverantör. Onboardingen var enkel och det mesta kunde Daniel och hans team göra själva, vilket sparade mycket tid och frustration.

“Vi byggde snabbt och enkelt upp allt själva – hela växelstrukturen med 60 menyval och drygt 100 ACD-köer. Givetvis med stöd av vår suveräne Advisor Kristian, som även kunde bistå med nya infallsvinklar och idéer. Det är lätt att bli hemmablind när man är mitt uppe i stora projekt, då är det värdefullt med en person utifrån”, säger Daniel.

Enkelt och användarvänligt

Vid tidigare byten av telefonileverantör har Daniel ägnat mycket tid åt att dokumentera den befintliga lösningen och åt att fylla i mängder av dokument till den nya leverantören.

Med 500 anställda på 23 anläggningar runtom i landet är en kommunikation som fungerar A och O.

“Den största fördelen är användarvänligheten och öppenheten. Hela teamet på IT-avdelningen kan utföra alla ändringar som behövs på daglig basis. Nu är jobbet med telefoni mycket roligare och vi kan lägga mer tid på det som skapar värde”, säger Daniel.

“Som kund kan vi vara med och påverka”

Daniel värdesätter att han som kund kan vara med och påverka produkten. En anledning till att valet föll på Telavox var att Telavox utvecklar sin produkt själva, något Daniel ser som en otrolig styrka och som unikt i branschen.

“Det värsta jag vet är när leverantörer inte har en dialog med sina kunder. Vissa utgår ifrån att de vet hur alla vill jobba och antar alla kunder har samma förutsättningar. Den personliga relationen betyder mycket för mig; att jag kan mejla eller ringa min Advisor på Telavox för att diskutera förbättringsförslag och nya idéer. Telavox har en helt annan kultur än de traditionella operatörsjättarna”, säger Daniel.

Snygg design gör jobbet roligare

Något som Daniel också uppskattar är den snygga och lättöverskådliga designen som genomsyrar alla appar. Tanken med att mobil – och webapp samt softphonen ska spegla varandra tycker han är briljant, och det minskar inlärningskurvan för medansvariga. Han lyfter även fram att Telavox visuella gränssnitt ger en bättre överblick och är mer pedagogiskt. Det blir lättare att lära ut till kollegor som är mindre insatta i telefonitermer och buzzwords.

“Först var jag lite skeptisk till den grafiska layouten i administrationsportalen, förmodligen på grund av gammal vana. Jag var van vid administrationsgränssnittet tråkiga textbaserade sidor där man knappar in nodnummer och telefonnummer för att koppla och skapa menyval och ACD-köer utan att direkt kunna se vad som händer. Men med Telavox såg jag hur trädet växte under tiden man byggde och det är en mycket härligare miljö att jobba i”, säger Daniel.