Årets nykomling Universum Employer Branding Awards 2021

Årets nykomling på Universums Employer Branding Awards 2021

Telavox vinner "Årets nykomling" på Universums Employer Branding 2021-gala!

Priset tilldelas den organisation som nyligen gjort entre på employer branding-arenan, som utvecklat en klar strategi och på kort tid seglat upp som en verklig utmanare på marknaden.

Motivationen till Årets nykomling lyder:

"Ta intryck av denna spännande pristagare som flyttar fram positionen på talangmarknaden i snabb takt.

Vägen dit handlar om ett dedikerat arbete med ett målgruppsanpassat arbetsgivarerbjudande och en paketering av varumärket som väcker känslor.

Lika självklart väver man in de goda berättelserna om CSR, inkludering och andra stora frågor i sin storytelling och lever sina värderingar fullt ut.

Det skapar en attraktiv helhet som skapar attraktionskraft internt och externt."

Om Telavox:

Telavox utvecklar en världsledande kommunikationsplattform som består av molnväxel, företagstelefoni, video- och telefonkonferens, intern-chatt och mycket mer! Telavox har mer än 250 000 användare. Bolaget består av 280 medarbetare (varav 80 jobbar som utvecklare) och har sitt huvudkontor i Malmö. Telavox har kontor i hela norden, UK och dotterbolaget Numintec i Spanien och Portugal.

Ett prisbelönat bolag:

Telavox är ett av sju bolag i Sveriges historia som mottagit Dagens industris Gasell 8 år i rad, samt vunnit den Digitala Gasellen 2016. Framröstade som ett av Europas mest inspirerande företag av London Stock Exchange Group 2016. Blivit Sydsveriges Entrepreneur of the year 2017. Vinnare av årets Red Herring-företag 2015. VD:n Viktor Karlsson har blivit utsedd till Årets supertalang av “Veckans Affärer” och Årets Grundare Syd. 2019 blev Telavox Årets Malmöföretag. Och i fjol blev Telavox dessutom framröstade av både Universum och Karriärstegen som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.