Guld värt för restaurangägaren med ett kommunikationssystem som sparar tid

Flow förbättrar vardagen för våra restaurangägare

I en vardag där ölglas, bokningar och kundservice måste jongleras om vartannat, är det guld värt med en kommunikationssystem som får jobbet att flyta på bättre. Med appen Flow blir arbetsdagen som restauratör mer effektiv och du får tid över att ägna mer åt din kärnverksamhet.

Baren och nattklubben Qadis ligger i ett av Oslos mest pulserende och hippa områden, Grünerløkka. Med hundratals ölsugna kunder varje dag är det fullt upp för de anställda. Dessutom ramlar det dagligen in en massa förfrågningar per telefon med frågor om allt från bokningar till kvarglömda ytterkläder, vantar och halsdukar.

Ett nummer - flera val

Olle Frandsen har drivit Qadis i sex år och prisar sig lycklig över att han skaffade Flow för två år sedan. Förr var han som ägare tvungen att ta emot alla telefonsamtal på sitt privata nummer. En stor del av dagen gick åt till att hänvisa folk vidare, eller svara på frågor som han egentligen inte hade tid att svara på.

- Jag spenderade mycket tid på att prata i telefon och det var jag som fick ansvara för att hänvisa folk vidare om jag inte kunde svara. Det är ju inte så lätt att veta om din upphittade plånbok ligger i baren, när jag är på kontoret eller någon annanstans, säger Olle.

Effektiv tidsstyrning

Genom Flow har Qadis endast ett huvudnummer och växeln kopplar alla samtal vidare till rätt person. Med olika knappval kan kunden därför komma direkt till baren, bokningen eller den administrativa avdelningen.

- Efter vi fick Flow har vi blivit mycket mer tidseffektiva. Alla medarbetare kan koncentrera sig på deras huvuduppgifter och vad som är viktigt för driften, berättar Olle.

Filtrerade samtal

Vardagen ser annorlunda ut nu för Olle när han inte längre riskerar att bli uppringd två på natten av förtvivlade kunder som lagt Visa-kortet i baren eller glömt sin handväska i lokalen.

Trycker du på knappvalet om kvarglömda ting, blir kunderna upplysta om öppningstiderna - och kan därför ringa när det är personal på plats. Dessutom har Olle ställt in Flow så inga telefonförsäljare kan ringa honom. Istället blir de hänvisade med hjälp av växeln till en telefonsvarare som ber dem sända ett mail. Därefter avslutas samtalet.

- Jag behöver inte längre lägga tid på att snacka om saker som inte nödvändigtvis är särskilt relevanta för oss, ler Qadis-ägaren.

Fakta:

Telavox tar fram en smart och effektiv kommunikationslösning för entreprenörsdrivna startups, globala jättar och allt däremellan. Vi var molnbaserade redan från 2002 och behöver inte lägga tid på att anpassa oss till den digitala förändring som vi har varit med att driva fram. Våra kommunikationslösningar utmanar gamla idéer och underlättar redan vardagen för våra användare.

För mer information kontakta: Kim Wictorin, pressansvarig på Telavox, 0720-802524, kim.wictorin@telavox.com