Ännu ett tecknat Cloud Partner - avtal för Telavox! Nu med kedjan StjärnaFyrkant

I februari 2017 lanserade Telavox sitt nya partnerprogram Cloud Partner för tjänsten Flow och tecknade sitt första avtal med företaget Excedo networks. Nu är ännu ett kontrakt påskrivet med StjärnaFyrkant.

Franchisebutikerna i StjärnaFyrkant har varit återförsäljare av Telavox tjänster sedan tidigare. Men i slutet av maj blev det klart att samtliga av kedjans 13 butiker (Stjärnor) ska ansluta sig och sälja Telavox kommunikationstjänst Flow.

- Vi tycker Flow är en riktigt bra tjänst som redan säljer mycket och är välbekant hos kunderna och butikerna. Och som Cloud Partners tar vi hand om hela processen och kan erbjuda kunderna ett samlat avtal och en samlad faktura. Vi kan även sätta priser efter kundens behov och binda med andra tjänster, säger Liza Biehl, VD på StjärnaFyrkant.

Nytt inom telekombranschen

Cloud Partner-upplägget är nytt i telekombranschen, men liknar andra partnermodeller inom it-sektorn. Återförsäljaren säljer molntjänster med kända varumärken och hanterar hela affären, från offert till fakturering. För slutkunden innebär det att både telefoni och it-tjänster kan köpas från en och samma leverantör med en support och faktura.

- StjärnaFyrkant är en av våra bästa återförsäljare, som har bred kunskap gällande kommunikationstjänster som Flow. Jag ser fram emot att stärka samarbetet ännu mer genom Cloud Partner-avtalet. Telavox Flow passar fint in i deras portfölj som molntjänst och stärker dessutom vår försäljning i norra Sverige, säger Alexander Wachtmeister da Silva, Head of Partner Sales på Telavox.

Om StjärnaFyrkant:

StjärnaFyrkant är sedan 20 år experter på företagskommunikation inom bland annat: mobiltelefoni, mobil telefonväxel, telekomlösningar, installation och service.

Läs mer: https://stjarnafyrkant.se/

Kontaktperson StjärnaFyrkant:Liza Biehl, VD, liza.biehl@stjarnafyrkant.seTel: 0705-91 30 03

Hans Carlsson, Försäljningschef, hans.calsson@stjarnafyrkant.se

Kontaktperson på Telavox?

Alexander Wachtmeister da Silva, Head of Partner Sales på Telavox, Alexander.Wachtmeister@telavox.se, 040-622000

Telavox – Framtidens telefoni
Telavox är ledande leverantör av telefoni och växeltjänster till företag över hela världen med över 250 000 användare.