Telenor i nytt test av mobilsurf

På uppdrag av Telenor har Omnitele för andra året i rad genomfört ett test av mobilsurf i landets 79 största orter. Resultatet visar att Telenors satsningar på mobilnätet fortsätter att ge resultat.

Omnitele, en internationell testare av mobilnät, genomförde mätningen i januari och februari i år för att jämföra kundupplevelsen av datatjänster hos utmanaren Telenor och marknadsledaren Telia. Testet utfördes på sammanlagt 680 platser runt om i landet; i städer, på landsbygden och i semesterorter. Även om Telenor vinner i en majoritet av fallen visar testet att skillnaden för slutanvändaren ofta är väldigt liten och att båda operatörernas mobilnät har mycket bra kvalitet och täckning.

- Vi genomför egna mätningar kontinuerligt för att veta hur våra kunder upplever kvaliteten i vårt nät. Precis som förra året ville vi även i år utmana oss själva. Därför har vi låtit oss jämföras med marknadsledaren, som många tror har det bästa mobilnätet i Sverige. Testet visar att vi har ett konkurrenskraftigt mobilnät och att våra användare har en mycket god servicekvalitet. Det gör mig väldigt stolt över Telenor och vad vi åstadkommit under de senaste åren. Vi fortsätter att satsa på vårt mobilnät, både genom utbyggnad och modernisering, för att fortsatt kunna leverera samma höga kvalitet till våra användare, säger Magnus Zetterberg, nätchef på Telenor Sverige.

Läs hela rapporten hos Omnitele:

För mer information, kontakta:
Mikko Valtonen, Business Development Manager, Omnitele Ltd.
mikko.valtonen@omnitele.com

Alexandra Carlsson, Medieansvarig på Telenor Sverige.
press@telenor.com
08-41 01 00 40