Skanska tecknar nytt avtal med Telenor

Skanska har tecknat nytt avtal med Telenor Sverige, vilket gör Telenor till helhetsleverantör av företagets data- och mobilkommunikation. Avtalet löper över 48 månader och omfattar växeltjänsten Telenor One Flexibel 2.0 samt datatjänsten Nordic Connect.

Telenor levererar sedan tidigare 4G-uppkoppling till cirka 100 olika byggprojekt hos Skanska. Det nya avtalet innebär att Telenor även kommer att leverera Telenor One Flexibel 2.0, en molnbaserad och mobil växeltjänst med totalt 8000 anknytningar samt datatjänsten Nordic Connect, som samlar företagets kommunikation mellan kontor och kollegor i ett säkert och privat nät. Utöver växellösningen kommer Telenor dessutom att leverera 2000 mobilabonnemang till Skanska.

–  Vi är förstås väldigt glada och stolta över att Skanska valt oss som helhetsleverantör för data och mobiltelefoni. Varje år påbörjar Skanska 1 000 nya byggprojekt som är beroende av att IT och telefoni kommer på plats så fort som möjligt. Våra lösningar gör det möjligt för dem att bli mer effektiva samtidigt som de ökar flexibiliteten och tillgängligheten för anställda, säger Mats Almgren, affärsområdeschef Företagstjänster på Telenor Sverige.

Avtalet löper över 48 månader med option på ytterligare 12 månader.

• 2014
  • mobilt arbetssätt
  • företag

Journalister når Presstjänsten på 08-41 01 00 40 eller press@telenor.com