Surfa på tid med Telenors nya mobila bredband

Surfa på tid med Telenors nya mobila bredband

Som första svenska operatör lanserar Telenor mobilt bredband baserad på tidsåtgång i stället för datamängd. Tanken är att öka flexibiliteten för surfare som är osäkra på hur stora datamängder de förbrukar. I Mobilt Bredband Bas Tid ingår tio timmar fri surf per månad med möjlighet att köpa fler timmar vid behov.

Det nya abonnemanget, Mobilt Bredband Bas Tid, har en låg månadsavgift och ger tillgång till tio timmars surf per månad. Därefter kan användaren köpa ytterligare timmar vid behov.

-       En del har svårt att hålla reda på hur mycket data som går åt när man surfar. Det här abonnemanget gör det enklare för dem eftersom det mäter tidsåtgång istället för dataförbrukning. Förutom denna tydlighet är det flexibelt tack vare möjligheten att köpa till fler timmar – perfekt på semestern när vädret kanske styr hur mycket man surfar, säger Jonas Lindström, marknadschef Mobil Konsument, Telenor Sverige.

Telenor Mobilt Bredband Bas Tid:

• Månadskostnad: 99 kr/mån

• Hastighet: upp till 3 Mbit/s

• 10 timmar surf ingår per månad och möjlighet att köpa till fler timmar vid behov

• Modem E1750 ingår vid 18 och 24 månaders bindning

När man använt 10 timmar går det att köpa fler timmar:

• 1h: 19 kronor

• 5h: 59 kronor