Telenor Connexion teamet nu på plats

Telenor Connexion annonserade i dag utnämningen av Lottie Saks till ny Chief Financial Officer. Med denna utnämning är företagets ledningsgrupp nu komplett.

Lottie Saks har mer än 16 års erfarenhet inom finans- och affärsutveckling. Hon har sedan 1998 innehaft ledande befattningar i ett antal globala företag, där hon fått en verklig förståelse för operativa förbättringar och komplex försäljning på föränderliga marknader. Senast inom läkemedels- och medicinteknikindustrin, främst på Johnson & Johnson, men också inom teknik/IT-branschen på OMX Technology.

- Jag är mycket glad att kunna utse Lottie Saks till denna viktiga position. Med hennes gedigna erfarenhet kommer hon att ha stor betydelse för utvecklingen av Telenor Connexion, säger Per Simonsen, VD för Telenor Connexion.

Telenor Connexions ledningsgrupp består nu av följande personer:

Per Simonsen, CEO; Göran Brandt, Director of Business Development; Fredrik Salvesen, Director of Service Delivery; Björn Rudberg, Director of Operation & Technology; Gwenn Larsson, VP Sales New Verticals; Dan Mårtensson, VP Sales Automotive och Lottie Saks, CFO.

Inte bara ledningsgruppen utan hela Telenor Connexion-teamet är nu komplett. Sammanlagt 60 personer är därmed beredda att ta sig an den växande och mycket lovande M2M-marknaden. Teamet består både av tidigare anställda inom Telenor Sverige och personer utifrån.

- Jag är mycket glad över att få arbeta med denna grupp av synnerligen begåvade människor. Vår ambition är att erbjuda våra globala M2M-lösningar till ett brett spektrum av internationella kunder. Möjligheten till tillväxt på marknaden finns nu och med dessa högt kvalificerade medarbetare är vi beredda att anta utmaningen, säger Per Simonsen, VD för Telenor Connexion.

Kristina Grandin,PR and Communication, Telenor Connexion