Bostad Bums – ny tjänst som ger bostad snabbt

I dag startar Telge Bostäder en ny tjänst på hemsidan – Bostad Bums. Här läggs lägenheter ut som har en mycket snabb inflyttningstid. En ny eller befintlig hyresgäst kan få en ny bostad på så kort tid som en månad. Bostad Bums liknar på många sätt den befintliga Bostadsbörsen på Telge Bostäders hemsida. Bostadssökande registrerar sig på sidan och granskas som vanligt efter antal poäng och ekonomiska möjligheter. Skillnaden är att lägenheterna på Bostad Bums har en mycket kortare inflyttningstid. Här kan man söka lägenheter som av olika skäl inte har den normala inflyttningstiden på tre månader. Allt går snabbt på Bostad Bums, såväl handläggning som tid för inflyttning. Lägenheterna som läggs ut på Bostad Bums publiceras bara där i ett dygn. Därefter granskas de sökande och får sedan erbjudande om att tacka ja eller nej. Ungefär en månad senare kan den nya hyresgästen flytta in. - Man kan hamna i olika situationer i livet då man är i behov av att väldigt snabbt få ett nytt boende, till exempel vid en skilsmässa. Bostad Bums är öppen för alla och alla får söka utifrån samma förutsättningar. Det gäller dock att vara snabb med att söka, eftersom lägenheterna bara ligger ute i 24 timmar. Dessutom är det bra om den som söker är tillgänglig för att snabbt kunna ta en titt på bostaden, säger Tommy Engström, affärsområdeschef marknad, Telge Bostäder. Bostad Bums kommer att utvärderas efter tre månader för att se hur tjänsten har fungerat och vad som kan bli bättre. För mer information: Tommy Engström, affärsområdeschef marknad, Telge Bostäder Tel: 08-550 299 05, 0708-515905 Om Telge Bostäder Telge Bostäder är ett av Södertälje kommun helägt bostadsföretag, grundat 1948. Telge Bostäder ingår i koncernen Telge. Telge Bostäder bidrar till att skapa attraktivt boende och en sund bostadsmarknad i staden. Vi har drygt 10 000 lägenheter i Södertälje, Järna, Mölnbo och Hölö. www.telgebostader.se

• Industri, tillverkning