Hjördis är Maria Lindberg, Kristin Lindholm Hallin, Emelie Mannheimer, Frida Jeppsson Prime, Christoffer Skogsmo, Ida Nilsson och Nina Lindgren.

Tengbom startar ny byrå

I en värld där arkitektur är lika med kommunikation och där identitet, koncept och upplevelser väger tyngre än något annat medel för att övertyga och hänföra människor är design- och varumärkesbyrån Hjördis* ett naturligt steg i Tengboms utveckling.

Hjördis är Tengboms nya design- och varumärkesbyrå. Under flera år har teamet bakom Hjördis stöttat och drivit Tengboms affär och varumärke som arkitektkontorets marknads- och kommunikationsavdelning. Detta har inneburit en utveckling och förflyttning av Tengboms identitet, varumärke och kultur till att åter bli ett av de stora samtida och konkurrenskraftiga arkitektkontoren.

– Genom att erbjuda design-, varumärkes- och kommunikationstjänster blir Tengboms totala erbjudande starkare än någonsin. Det handlar om att se på vad ett arkitektkontor är idag med nya glasögon, säger Johanna Frelin, vd på Tengbom.

– Vi jobbar redan idag med kunder inom exempelvis fastigheter, arkitektur och lifestyle och vikten av ett starkt koncept, oavsett bransch, har aldrig varit mer central för affären. Jag ser att Tengbom inom kort kommer ha ett ännu bredare utbud av designtjänster för att möta den digitala tjänsteutvecklingen, säger Emelie Mannheimer, marknads- och kommunikationschef och Hjördischef.

Hjördis är ett team av kommunikatörer och kreatörer av olika slag; art directors, copywriters, konceptutvecklare, UX- och UI-designers/writers, illustratörer, strategiska rådgivare, producenter och projektledare. Hjördis brinner för kommunikation och design som engagerar människor och skapar en känsla av glädje och samhörighet.

*Hjördis Nordin-Tengbom var Ivar Tengboms fru. Hon var skulptör, målare, illustratör och grafiker och finns idag representerad på bland annat Nationalmuseum.