Sveriges radio utökar med fler radiofrekvenser i Växjö

Fyra nya frekvenser för Sveriges Radios kanaler P1-P4 startar den 12:e februari i Växjö tätort.

Sveriges Radios sändarnät förstärks med fyra nya frekvenser för radiokanalerna P1-P4 i Växjö tätort. Detta för att förbättra radiomottagningen i området.

De nya frekvenserna är:

P1:                      88,9

P2:                     101,7

P3:                      99,3

P4 Kronoberg: 100,2

Sedan en tid tillbaka har det förekommit störningar på Sveriges Radios kanaler P1-P4 i Växjö tätort. Teracom har därför tillsammans med Sveriges Radio arbetat fram en plan för att förbättra radiomottagningen för P1-P4. Det innebär att fyra nya frekvenser etableras i området. Förutom att radiolyssnarna kan fortsätta att lyssna på radiosändningarna från Vislanda och Emmaboda finns det nu ytterligare frekvenser som lyssnarna kan ta in för att uppnå bästa möjliga radiomottagning på kanalerna P1-P4.

De nya frekvenserna i Växjö tätort för Sveriges Radios kanaler P1-P4 finns även på Teracoms hemsida: https://www.teracom.se/privat/radio/frekvenstabeller-radio/

• Kronoberg

Teracom sänder ut radio och tv, samt erbjuder robusta och säkra kommunikationslösningar till myndigheter, företag och organisationer. Teracom är ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. Företaget bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett.

Mer information finns www.teracom.se.