Nyhet! Flux Tuggummi i praktisk burk – smakar gott och gör nytta på samma gång

Nu finns Flux populära tuggummi i en praktisk burk. Perfekt att ha med sig i väskan eller på skrivbordet. Flux Tuggummi innehåller fluor för att bibehålla tändernas mineralisering. Dessutom är det sockerfritt och bidrar till att neutralisera plackytor. Välj mellan två goda smaker – Coolmint och Fresh Fruit.

”Regelbunden tandborstning med fluortandkräm är grunden för starka och friska tänder. Att tugga tuggummi med fluor och xylitol efter måltiderna är ett bra komplement”, säger Viktoria Ward, Product Manager Consumer Health Care på Teva.

Flux Tuggummi – omtanke för tänderna

Flux Tuggummi smakar gott och gör nytta på samma gång. Det är ett sockerfritt tuggummi som bidrar till att neutralisera placksyror. Förutom xylitol innehåller Flux Tuggummi även fluor (0,14 mg F/bit) för att bibehålla tändernas mineralisering.

Flux Tuggummi finns i två goda smaker – uppfriskande Coolmint och fruktiga Fresh Fruit med smak av apelsin, mango och citron. Den nya praktiska burken är lätt att ha med sig och enkel att öppna och återförsluta. Flux Tuggummi bär Tandläkarförbundets rekommendationssymbol och är utvecklad i nära samarbete med svenska tandläkare. Flux tuggummi rekommenderas till vuxna och barn över 12 år.

Nya Flux Tuggummi i praktisk burk säljs på Apoteket AB från oktober 2018. Rekommenderat cirkapris: 45 bitar/burk: 29 kr.

Flux – för hela familjen

Fluxfamiljen omfattar fluorskölj, tandkräm, drops och tuggummin för vuxna och barn, liksom produkter mot dålig andedräkt, torr mun och andra specifika tandvårdsbesvär. Fluxprodukterna är framtagna i nära samarbete med svensk tandvård och är fria från alkohol, parabener och andra onödiga tillsatser. De bär Tandläkarförbundets symbol och rekommenderas ofta av tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Flux säljs på apotek och många tandvårdskliniker. Utvalda produkter finns även i matbutiker.

Läs mer om Flux på fluxfluor.se och facebook.com/fluxfluor.

Pressbilder finns att ladda ner i Tevas pressrum www.mynewsdesk.com/se/teva-sweden

För ytterligare information, kontakta: Viktoria Wård, Product Manager Consumer Health Care, Teva Sweden AB, tel 08-13 63 99, mobil: 070-600 22 32, e-post: viktoria.ward@teva.se

Teva Sweden AB är en del av Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE och TASE: TEVA) som är världsledande inom generiska läkemedel. Vi har även innovativa behandlingar inom utvalda områden som t.ex. CNS, smärta och andningsvägar. Vi levererar högkvalitativa generiska produkter och läkemedel i nästan alla terapeutiska områden för att möta våra patienters behov. Vi har en etablerad närvaro inom generika, innovativa produkter, OTC och API, byggd på mer än ett sekel gammalt arv, med en helt integrerad FoU-funktion, stark operativ bas och global infrastruktur. Vi strävar efter att agera på ett socialt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Med ett globalt huvudkontor i Israel och med produktions- och forskningsanläggningar runt om i världen sysselsätter vi 45 000 anställda, engagerade för att förbättra livet för miljontals patienter. Läs mer på www.tevapharm.com.