Texas Longhorn pulled pork

Inom kort börjar Texas Longhorn servera pulled pork på sina restauranger. Till en början så kommer maträtten serveras på Texas Longhorn Steakhouse på lunchen men målet är att Texas Longhorn Burgers & Deli ska erbjuda rätten under hela öppettiden.

Vi har införskaffat en rökugn där vi röker fläskkarré sakta under 9 timmar. Innan rökning så klappas köttet med en dryrub. Det är Texas Longhorns grundare - Philip Huntzinger som återigen har klivit in i köket för att skapa receptet på både köttet och på den BBQ-sås som serveras till rätten. Målet var att ta fram en pulled pork som så långt som möjligt smakar som det gör hemma i Texas. Så snart kan vi alltså äntligen börja servera vår egen Texas style pulled pork till våra gäster och extra roligt är det att Philip än en gång har tagit fram ett recept till våra restauranger, säger Jimi Metz som jobbar med sortimentet i Texas Longhorn-kedjan.