Tommy Wright

ORGANISATIONSFÖRÄNDRING INOM TEXAS LONGHORN GROUP

Texas Longhorn meddelar att Philip Huntzinger, VD för företaget sedan 1994, kommer att lämna sin roll den 28 augusti. Efter att framgångsrikt ha drivit företaget i nästan tre decennier kommer Philip att fortsätta vara en viktig del av Texas Longhorn som majoritetsägare och styrelseordförande, och bibehålla sin roll som inspirationsledare för teamet.

Philip som kom till Sverige från San Antonio, Texas har etablerat Texas Longhorn som ett av Sveriges främsta restaurang- och matvarumärken. Förutom att introducera nya innovativa koncept till den svenska restaurangscenen har Philip visat en anmärkningsvärd skicklighet i att skapa en autentisk, genuin och äkta Texas-upplevelse för alla i Sverige att njuta av. Philip Huntzinger har aktivt bidragit till att forma företagets framgång och har varit en oumbärlig del av företagets resa. Nu är tiden inne för nästa generation att ta över och föra Texas Longhorn Group in i framtiden.

“Jag är stolt över allt vi har uppnått under min tid som VD för Texas Longhorn Group. Det har varit en ära att leda detta fantastiska team och vara en del av företagets tillväxt och utveckling. Texas Longhorn är ett familjeföretag, därför känns det tryggt att överlämna VD-posten till min systerson Tommy Wright som har bred erfarenhet från branschen och har en mycket framgångsrik meritlista inom företaget. Jag är övertygad om att Tommy, med sin djupa förståelse för vårt företags DNA och vår kultur, kommer att göra ett enastående jobb som VD för Texas Longhorn Group och leda företaget mot nya höjder”, säger Philip Huntzinger.

Tommy, som också kommer från San Antonio, Texas har över 17 års erfarenhet av att arbeta på Texas Longhorn i flera olika roller, inklusive erfarenhet från Texas Longhorn-restaurangerna, ledning av Texas Longhorns produktion och lager, chef för Texas Longhorns detaljhandel och senast verksam som inköps- och F&B-ansvarig. Under Tommys tid på Texas Longhorn har han deltagit i tillväxten från 9 till 34 restauranger, hjälpt till att underlätta nästa fas av produktionshuset och etablerat Texas Longhorn som marknadsledare inom flera produktgrupper inom detaljhandeln.

“Jag känner mig både förväntansfull och hedrad över att få ta mig an rollen som VD. Efter att ha varit aktiv i bolaget i 17 år är jag väl införstådd med möjligheterna och utmaningarna som bolaget står inför. Texas Longhorns framtid är ljus och vi har inte sett bolagets fulla potential på långa vägar. Blickar vi framåt, kommer mitt primära fokus vara att utvärdera finansiella och operativa resultat inom gruppen, utveckla nuvarande och skapa nya partnerskap, samt hjälpa till att vägleda Texas Longhorns varumärke och koncept in i framtiden”, säger Tommy Wright.

Med Tommy Wright vid rodret är Texas Longhorn Group redo att möta nya utmaningar och fortsätta erbjuda sina gäster och samarbetspartners enastående service och produkter av högsta kvalitet. Företaget är fast förankrat i sina värderingar och ser fram emot att fortsätta sin framgångsrika resa med Tommy som ny VD.