Texas Longhorn Enebyberg

Texas Longhorn Steakhouse vid Enebyängens handelsplats byter ägare och inriktning. Bröderna Pier och daniel Zazi som idag driver Texas Longhorn Burgers & Deli vid Sickla handelsplats och i Kungshallen kommer att ta över verksamheten och omprofilera till Texas Longhorn Burgers & Deli. Texas longhorn Burgers & Deli fokuserar mest på Texas Longhorns berömda hamburgare, men även sallader, ribs och ett mindre urval av Texas style pizza. vill man fortsättningsvis äta en köttbit så kommer entrecote och ryggbiff serveras i storlekarna 200 & 300 gr. den 4 Februari stänger restaurangen för en mindre renovering, för att öppnas igen inom kort. Mer info finns på hemsidan www.texaslonghorn.se och facebook.

- Vi tror att läget passar bra till en Texas Longhorn Burgers & Deli och med vår erfarenhet och bakgrund så känner vi att vi kan ta Texas Longhorn i Enebyberg till nästa nivå, säger Daniel Zazi, delägare.

Texas Longhorn är en restaurangkedja med restauranger i Sverige, Åland och Mexiko.
Allt startade 1994 när företagets grundare Philip Huntzinger öppnade den första restaurangen på S:t Paulsgatan i Stockholm.
Idag är Texas Longhorn uppdelat i 2 olika koncept: Texas Longhorn Steakhouse och Texas Longhorn Burgers & deli.
Utöver det så jobbar vi även med försäljning av Texas Longhorns produkter i detaljhandeln.