Texas Longhorns berömda BBQ ribs

Texas Longhorn har öppnat i Falun!

Steakhousekedjan Texas Longhorns starka satsning på expansion tar ytterligare steg genom andra nyetableringen på en månad. Kedjan öppnade nyligen Texas Longhorn i Jönköping och har nu öppnat en ny restaurang i Falun. Den 3 juni slog dörrarna upp på Myntgatan 10.

- Att öppna våran första restaurang i Dalarna känns väldigt kul! Vi tror starkt på Falun och ser att det finns utrymme för vårt koncept på flera ställen i Dalarna, säger Patrik Engman, etableringsansvarig på Texas Longhorn.

Franchisetagare för Texas Longhorn i Falun blir den lokala entreprenören Marzana Kazi.

– Vi är glada att få öppna upp portarna till Texas Longhorn och sprida äkta Texas gästfrihet till Falunborna. Det blir ett nytt spännande tillskott i det lokala restaurangutbudet och vi är glada att kunna erbjuda Falun genuin Texas-mat, säger Marzana Kazi

Together with our franchisees we have built a strong Texas restaurant culture and concept that has been serving for generations and will serve many more generations to come.

- Philip Huntzinger, Founder & Owner

1994 öppnade Philip Huntzinger sitt första Texas Longhorn Steakhouse med 23 sittplatser på Södermalm i Stockholm.

Det var en sann hyllning till hans hemstat, med biff, revbensspjäll och Tex-Mex-rätter från familjerecept. Tjugosex år senare har Texas Longhorn vuxit till en franchisekedja med mer än trettio restauranger och ett 15-tal produkter i dagligvaruhandel och introducerat äkta Texas gästfrihet, stora köttbitar och avslappnad mat till svensk kultur.