Texas Longhorn i Gamla Stan

Texas Longhorn i Gamla Stan

Efter en stark start och många lyckosamma månader tvingas nu Texas Longhorn i Gamla Stan, Stockholm att flytta verksamheten ett par kvarter bort. Trycket från grillen i ventilationen var för högt och det är svårt att åtgärda sådant i en stadsdel som Gamla Stan. Den 31 december lämnas nycklarna åter och planeringen för ombyggnad i den nya lokalen börjar. Information om adress, datum och annat kommer att finnas på www.texaslonghorn.se/restaurants/steakhouse/gamlastan.

- även om detta är väldigt olyckligt så tror vi att den nya lokalen kommer att passa verksamheten ännu bättre, säger Karl Stein, restaurangchef på Texas Longhorn i gamla Stan.

Texas Longhorn är en restaurangkedja med restauranger i Sverige, Åland och Mexiko.
Allt startade 1994 när företagets grundare Philip Huntzinger öppnade den första restaurangen på S:t Paulsgatan i Stockholm.
Idag är Texas Longhorn uppdelat i 2 olika koncept: Texas Longhorn Steakhouse och Texas Longhorn Burgers & deli.
Utöver det så jobbar vi även med försäljning av Texas Longhorns produkter i detaljhandeln.