Texas Longhorn liquid edition

Texas Longhorn liquid edition

Texas Longhorn utökar sin produktportfölj mot detaljhandeln. Sedan tidigare så har Texas Longhorn salufört ett utvalt utbud av matprodukter i matbutiker över hela Sverige. Nu läggs alkoholhaltiga drycker till produktportföljen.

I Systembolagets fasta sortiment återfinns kedjans röda signaturvin - Texas Longhorn Charcoal Shiraz (2074). Vinet togs fram för ett flertal år sedan men nu så har Texas Longhorn tagit över som importör för vinet.

- Då vi tog över det röda vinet så kände vi att det var dags att skapa ett vitt vin som ett syskon till det röda. Vinet fick heta Texas Longhorn Limestone Chardonnay och är som det låter ett 100% chardonnay-vin. Förutom att man självklart kan njuta av vinet på alla våra restauranger så kan man även beställa det genom Systembolagets beställningssortiment (74318) för 89 kronor. Men det stannar inte där. För något år sedan tog vi fram en limiterad Texas style single malt-whiskey tillsammans med Ranger Creek i San Antonio, Texas-samma stad som Texas Longhorns grundare Philip Huntzinger kommer från. Whiskeyn är rökt med mesquite för att få fram den klassiska rökigheten av en single malt. Whiskeyn går att dricka på samtliga av Texas Longhorns restauranger och går även att beställa genom Systembolagets beställningssortiment(85064)

Detta säger Jimi Metz som jobbar på Texas Longhorns huvudkontor.

Texas Longhorn är en restaurangkedja med restauranger i Sverige & Åland.
Allt startade 1994 när företagets grundare Philip Huntzinger öppnade den första restaurangen på S:t Paulsgatan i Stockholm.
Idag är Texas Longhorn uppdelat i 2 olika koncept: Texas Longhorn Steakhouse och Texas Longhorn Burgers & deli.
Utöver det så jobbar vi även med försäljning av Texas Longhorns produkter i detaljhandeln.