Textilia tecknar avtal med Göteborgs Stad

Textilia tecknar avtal med Göteborgs Stad

Efter vunnen upphandling blir Textilia ny textilservicepartner till Göteborgs Stad. Två avtal har tecknats med ett sammanlagt värde på ca 15 miljoner kronor.

Med start under hösten 2015 kommer Textilia att leverera rena arbetskläder till personal som jobbar för Göteborgs Stad. Kläderna omfattar allt från bomullsplagg till varselkläder med olika krav på tvätt och efterbehandling. Textilia kommer även ta hand om tvätt och leverans av privata kläder till brukare inom Göteborgs Stad som har tvätt-tjänst som beviljat bistånd.

- Vi är väldigt glada över att kunna välkomna Göteborgs Stad som kunder och ser fram emot ett gott samarbete, säger Magnus Söderberg, affärschef Textilia. Det känns även kul att ta ett kliv västerut i Sverige i och med dessa avtal.

Båda avtalen är på 2 år med möjlighet till 2 års förlängning.