Försvarsmakten ger Textilia fortsatt förtroende

Försvarsmakten ger Textilia fortsatt förtroende

Textilia har vunnit upphandlingen avseende textilservice åt Försvarets materielverk (FMV). Det nya ramavtalet gäller tvätt och reparationer av försvarsmaktens soldatmateriel och löper på 2 år med möjlighet till ett års förlängning. Avtalsstart är 2016-04-01.

”Textilia har varit utvald textilserviceleverantör åt FMV under de senaste 10 åren vilket gör att det känns extra bra att få fortsatt förtroende. FMV är en unik kund som ställer höga krav på textilserviceleverantören avseende hantering av olika material, logistik och en rikstäckande närvaro, något som vi på Textilia kan erbjuda” berättar Fredrik Lagerkvist, VD Textilia.

FMV bedriver verksamhet på ett 40-tal platser i landet. Textilservicetjänsten kommer att utföras av Textilias enheter i Boden, Långsele, Örebro, Karlskrona och Göteborg.

Om Försvarets materielverk

Försvarets materielverk, FMV, är en civil myndighet vars syfte är att säkerställa att Försvarsmakten har rätt och fungerande materiel och tjänster för att kunna utföra sitt uppdrag.

Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom Hälsa & Sjukvård, Hotell & Restaurang samt industrisektorn i Norden. Det betyder bland annat att vi varje dag levererar 100 ton textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet. Vi omsätter cirka 500 mkr per år. Vi är drygt 450 anställda och har produktionsanläggningar i Boden, Långsele, Rimbo, Göteborg, Karlskrona och Örebro. Huvudkontor i Örebro.Läs mer på www.textilia.se

För en renare morgondag