Nya jobbtillfällen på Textilia i Rimbo

Nya jobbtillfällen på Textilia i Rimbo

På Textilia i Rimbo arbetar 170 personer från 30 olika nationaliteter med att se till att tusentals hårt arbetade sjuksköterskor och läkare har rena och säkra arbetskläder i en tuff verklighet. Nu söker Textilia fler engagerade medarbetare som brinner för att göra det där lilla extra för Sveriges vardagshjältar.

På Textilia i Rimbo tvättar och levererar man arbetskläder och textilier åt bland andra Stockholms Läns Landsting, Astrid Lindgrens Barnsjukhus och Sankt Görans sjukhus.

”Utvecklingen för Textilia i Rimbo pekar åt rätt håll och vi har både fått in ett antal nya kunder och samtidigt ökat vår produktivitet. Detta innebär att vi för första gången på väldigt många år går ut och annonserar efter personal till nya tillsvidareanställningar” berättar Jesper Brandberg, Driftschef på Textilia.

Mångkulturell arbetsplats som präglas av engagemang

Textilia är en mångkulturell arbetsplats där över 30 olika nationaliteter arbetar tillsammans. Detta bidrar till Textilias verksamhet på ett mycket positivt sätt.

”Vi har dessutom kunnat anställa en stor mängd nyanlända flyktingar och vi har på nära håll sett hur detta både bidrar positivt till vår verksamhet men även hur vi som företag kan bidra till att hjälpa människor in i det svenska arbetslivet och lära sig språket” avslutar Jesper.

De nya tillsvidareanställningarna har utannonserats både internt och externt. Förutom de fasta tjänsterna söker Textilia dessutom kontinuerligt efter korttidsvikarier.

Läs mer om tjänsterna här: http://www.textilia.se/sidor.aspx/92

Jesper Brandberg, Driftschef Rimbo

E-post: Jesper.brandberg@textilia.se

Textilia är ett svenskt facility management företag. Vi erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom Hälsa & Sjukvård, Hotell & Restaurang samt industrisektorn i Norden. Det betyder bland annat att vi varje dag levererar 100 ton textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet. Vi omsätter cirka 500 mkr per år. Vi är drygt 450 anställda och har produktionsanläggningar i Boden, Långsele, Rimbo, Göteborg, Karlskrona och Örebro. Huvudkontor i Örebro.Läs mer på www.textilia.se