Region Jämtland-Härjedalens tvättjänst levereras framöver från Textilias svanenmärkta tvätteri i Långsele

Textilia vinner nytt avtal med Region Jämtland-Härjedalen

Region Jämtland-Härjedalens Tvätt och Textilserviceavtal har tilldelats Textilia. Avtalet omfattar tvätt och textilservice till regionen avseende personal-, bädd- och bad- samt patienttextilier. Avtalet är tecknat på fem år med möjlighet till förlängning 1+1 år.

From den 1 november 2022 kommer region Jämtland-Härjedalens tvätt och textilservice att levereras från Textilia i Långsele. Avtalet innefattar förutom tvätt och textilservice av personaltextilier, patienttextilier, bädd- och badtextilier även renrumstextilier och ett distributionssystem för personalkläder till Östersunds sjukhus.

” Region Jämtland-Härjedalen är en ny kund för oss på Textilia i Långsele vilket gör att det känns extra roligt! Det nya avtalet betyder enormt mycket för oss på tvätteriet i Långsele och för hela orten ” berättar Urban Johansson, Platschef Textilia Långsele.

Två anbudsgivare inkom med anbud. Utvärderingen gjordes på lägsta pris där Textilia tilldelades avtalet.

Det var en mycket tydlig och bra genomförd upphandling av regionen. Ett bevis på detta är att ingen valt att överpröva beslutet. Så efter 10 spännande dagar i väntan på avtalsspärr är vi nu i full gång med att förbereda uppstarten av regionen och vi ser verkligen fram emot att välkomna region Jämtland - Härjedalen till oss” avslutar Urban.

”Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet att leverera textilservice till Region Jämtland-Härjedalen den kommande avtalsperioden. Det är också ett kvitto på att den fina utveckling vi har haft i vår anläggning i Långsele de senaste åren har gett resultat” säger Fredrik Lagerkvist, VD Textilia.

Avtalet löper from 2022-11-01 till och med 2027-10-31 med möjlighet till förlängning i 12+12 månader. Som option finns möjlighet att utöka distributionssystemet samt drift av textilserviceenhet och artiklar till hemsjukvård och serviceenheten.

För mer information:
Urban Johansson, Platschef Textilia Långsele telefon 0620-25009

Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom vård och omsorgssektorn i Norden. Det betyder bland annat att vi varje dag tvättar och levererar 100 ton arbetskläder och textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet. Vi är ca 650 anställda och har produktionsanläggningar i Boden, Långsele, Rimbo, Göteborg, Karlskrona, Örebro och Malmö. Huvudkontor i Örebro. Textilia omsätter cirka 600 mkr per år. Läs mer på textilia.se