Textilia vinner upphandling – jobben i Karlskrona räddade

Idag kom tilldelningsbeslutet i den pågående upphandlingen av tvätt- och textilservice för Landstinget Blekinge och Region Kronoberg. Ett avtal som är helt avgörande för tvätteriets framtid i Karlskrona. Beslutet visar att Textilia har tilldelats avtalet.

- Detta är fantastiskt goda nyheter framförallt för vår personal i Karlskrona. Det känns skönt att ha säkrat jobben genom tvätteriets fortlevnad. Nu håller vi tummarna att ingen konkurrent väljer att överpröva beslutet, säger Fredrik Lagerkvist, VD Textilia.

Förfrågningsunderlaget gällande upphandling av tvätt och textilservice åt Landstinget Blekinge och Region Kronoberg kom ut i november 2016. Den 23 februari var datum för anbudsinlämning.

Om Textilia i Karlskrona

På Textilia i Karlskrona, tidigare Sydosttvätt, har man tvättat och levererat textilier och arbetskläder åt Landstinget Blekinge i närmare 20 år. På tvätteriet arbetar 55 personer.

Fredrik Lagerkvist, VD Textilia
E-post: Fredrik.lagerkvist@textilia.se

Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom vård, hotell och industrisektorn i Norden. Det betyder bland annat att vi varje dag levererar 100 ton textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet. Vi omsätter cirka 500 mkr per år. Vi är drygt 450 anställda och har produktionsanläggningar i Boden, Långsele, Rimbo, Göteborg, Karlskrona och Örebro. Huvudkontor i Örebro.Läs mer på www.textilia.se