Årets Frisör gästar Elmia Inspiration och bjuder på exklusiv show på lördag

Årets frisör är en branschtävling som arrangeras av Frisörföretagarna. För första gången har de två mest prestigefyllda priserna ’Årets Frisör’ och ’Årets Avant Garde’ 2010-2011 tilldelats en och samma vinnare: Camilla Jönsson, i samarbete med modefotograf Leonard Gren. I år gästar CamillaLeonard Elmia Inspiration i Jönköping och bjuder på en exklusiv hårshow på stora scen - lördag klockan 16.30. Dessutom bjuder CamillaLeonard in till en live modefotografering innan showen, klockan 13.15 - i sin egna monter.

Elmia Inspiration är årets högtidspunkt för många trendsättare. För tredje året i rad bjuder Elmia in branschens bästa för att dela med sig av mode, trender, kunskap och inspiration. Mässan Elmia Inspiration går av stapeln i Jönköping nu i helgen 9-10 april.

Om CamillaLeonard
Camilla Jönsson, från början frisör, är idag en mångfacetterad professionell färgtekniker, hårstylist och makeupartist. Hon har under flera års tid arbetat med såväl modevisningar som modefotograferingar, oftast i samarbete med Leonard Gren. Leonard är modefotograf, scentekniker och grafisk designer.

Camilla Jönsson har gått från framgång till framgång. Utnämningarna ’Årets Frisör’ och ’Årets Avant Garde’ 2010-2011 visar på att Camilla har tagit sin frisörteknik ett steg till. Frisörföretagarna presenterar Camillas vinnande nomineringarna så här: "Årets Frisör damklippning - En vacker grafik, underbar färg och hantverksskicklighet av högsta klass. Frisören har lyckats med konststycket att få en helhet med dessa element. Årets Avant Garde - Hårkonst på hög nivå, där leken med former och håret som råvara resulterat i en vacker och spännande uppsättning vi aldrig tidigare sett."

Modefotografen Leonard Gren har arbetat med Camilla sedan flera år tillbaka. Tillsammans arbetar de som ett sammansvetsat team, CamillaLeonard, där gränserna mellan deras färdigheter har suddats ut och blivit ett helhetskoncept. Bådas starka passion för färg, form och stil har gjort dem till ett nyskapande unikt team, som tagit deras tekniker till nästa nivå. En nivå som skapat rubriker och öppnat dörrar både i Sverige och internationellt.

I helgen gästar CamillaLeonard Elmia Inspiration i Jönköping med både exklusiv show på stora scen och egen monter.

Show på Elmia Inspiration - lördag 9 april klockan 16.30
CamillaLeonard hälsar alla varmt välkomna och bjuder in till en exklusiv hårshow på stora scen, lördag klockan 16.30, med 12 modeller från Sweden Models. En upplevelse som kommer bli utöver det vanliga! Therese Serruys från Sweden Models, som har ett nära samarbete med CamillaLeonard, berättar:
"Vi på Sweden Models är otroligt glada för vårt samarbete med några av Sveriges främst trendsättare. Det finns en anledning varför Camilla idag utbildar andra frisörer. Camilla och Leonards passion och stilsäkerhet lyser igenom allt de gör. Dessutom är de otroligt trevliga och fantastiska att samarbeta med. Camillas ödmjukhet och alltid lika glada och positiva attityd smittar och man uppfylls alltid av sann glädje när man är i hennes närhet!."

I montern B04:31 - lördag 9 april klockan 13:15
I CamillaLeonard´s monter B04:31 får man chans att se och uppleva en äkta professionell modefotografering. CamillaLeonard bjuder in till live modefotografering med Leonard Gren och några av de stylade professionella modellerna från Sweden Models. Välkommen att se denna unika live fotografering.

Mer information om mässan
Klicka på länken för att komma till program mm.

Pressackreditering
Klicka på länken för att komma till presscenter.

Specialintervjuer
Välkomna att boka tid för specialintervjuer med Camilla och Leonard genom att ringa: Annette Sandgren 070 777 91 00.

Bilder
Vänligen notera att samtliga bifogade bilder får publiceras i press under förutsättning att källa uppges. Källa: CamillaLeonard - www.leogren.com För fler bilder kontakta Annette Sandgren, annette@tgim.se, 070 777 91 00

Mer info om
Camilla Jönsson
Leonard Gren

• elmia inspiration
  • camillaleonard
  • stylist
  • fotograf
  • hair designer
  • fashion show
  • leonard gren
  • camilla jönsson

Klara Östra Kyrkogata 2B, 3 tr

CSR, coaching, marknadsföring samt digitala och sociala medier.